Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pekpolu: Kiełbasa według receptury z lat 70 nie smakowałaby dzisiejszej młodzieży

- Kilka lat temu w ramach Klastra Mięsnego przeprowadziliśmy eksperyment. Kilka zakładów wyprodukowało kiełbasę krakowską i polędwicę według receptur z lat 60-70. Następnie produkty zostały podane do oceny studentom SGGW, którzy mieli je porównać z produktami obecnie funkcjonującymi na rynku. Okazało się, że produkty tradycyjne przegrały - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Kiełbasa według receptury z lat 70 nie smakowałaby dzisiejszej młodzieży
Tomasz Łączyński: Nasz eksperyment pokazał, że młodzież jest bardziej przyzwyczajona do współczesnych smaków. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 16-07-2020, 10:36

Tomasz Łączyński, zapytany o aktualne trendy na rynku mięsa i wędlin wskazuje m.in. produkty bezglutenowe czy "bez E".

- Pojawia się ich dość dużo, ale musimy obserwować branżę, czy mamy gdzie i komu je sprzedać. Sieci zaczynają tworzyć specjalne półki czy całe działy, a potem okazuje się, że to się nie sprzedaje zgodnie z oczekiwaniami. Myślę, że trzeba dojść do takiego poziomu, żeby różnice cenowe i jakościowe między tymi produktami nie były zbyt duże - dodaje.

Prezes Pekpolu opowiedział o ciekawym eksperymencie przeprowadzonym kilka lat temu w ramach klastra "Polska Wędlina".

- Chcieliśmy zrobić produkty branżowe z lat 60-70: kiełbasę krakowską, polędwicę itp. Kilkanaście zakładów otrzymało te same receptury. Co się okazało? Każdy przywiózł inne produkty! Dopiero za trzecim razem udało się doprowadzić do tego, że były one porównywalne i trzymały ten sam standard. Następnie kiełbasy zostały podane do oceny studentom SGGW, którzy mieli je porównać z produktami obecnie funkcjonującymi na rynku. Okazało się, że produkty tradycyjne przegrały. Widocznie młodzież jest bardziej przyzwyczajona do współczesnych smaków - mówi.

Łączyński nie ukrywa, że część autorów pomysłu, zwłaszcza starszej daty była zdegustowana, ale była to nauczka i dowód na to, że smaki się zmieniają.

- Jeżeli spojrzymy na to, jak wyglądał rynek spożywczy w latach 60, 70, a jak wygląda dzisiaj to zobaczymy np., że podstawą były ziemniaki. Dziś producenci ziemniaków narzekają, że spożycie jest mniejsze, ale nastąpiła unifikacja. Dzisiaj ludzie jedzą pizzę, sushi, szereg innych potraw i produktów, których wcześniej nie jedli. Rynek się zmienia - podsumowuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    kiełbasy RSS ALERT    /    ZM Pekpol RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • ww 2020-07-16 10:45:37
    najlepiej wiesz bo pchasz do kiełbasy gó.. aby podwoić zyski a może zacznij robić kiełbasę z papieru toaletowego jak za komuny
    • Tomasz 2020-07-16 19:45:30
      kiełbasa w sklepie poniżej 40zł kg to nie kiełbasa
  • ww 2020-07-16 11:38:57
    po pierwsze taką kiełbasę to trzeba umić robić
  • Timi 2020-07-16 21:09:12
    A skąd ono znaleźli gatunek świni która żyła 70 lat temu? Z zamrażarki? Do dobrej wędliny trzeba dobrego mięsa a nie belgijskiego shitu.
  • JanKan 2020-07-17 22:43:18
    Dawno takich bzdur nie czytałem. Dobrze wiadomo że wszelkiego rodzaju polepszacze smaków to chemia niestety szkodząca ludziom. Nie tylko smak jest wyznacznikiem jakości kiełbasy. A to że przyzwyczai liście konsumentów do jedzenia byle czego to tylko wasza wina. Żenujące i głupie tłumaczenie pokazuje jaki stosunek producenci mają do konsumentów. Szkoda że tak ważny prezes jest takim matołem
  • Jacek 2020-07-18 10:27:35
    To byl ch...j nie eksperyment, probabyla wylacznie na jednej grupie wiekowej, na dodatek takiej ktora wyrobow ze starych receptur nigdy wczesniej nie probowala. 0 wiarygodnosci

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 207.46.13.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!