Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pekpolu: Marka własna to wspólny interes producenta i sieci

- Jeśli firma spełnia standardy, które obowiązują w danej sieci i produkt naprawdę jest powtarzalny, podjęcie decyzji przez sieć o zmianie producenta w ramach marki własnej nie jest takie proste - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Marka własna to wspólny interes producenta i sieci
Produkcja pod markami własnymi sieci handlowych przynosi producentom wiele korzyści - wskazuje Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 06-05-2020, 09:37

Tomasz Łączyński nie zgadza się z tezą, że coraz większa obecność marek własnych na półkach sieci handlowych jest zjawiskiem negatywnym.

- Tak wygląda rynek i w tym momencie bardzo mocno będzie decydował klient. Producenci, którzy mają silną pozycję, utrzymają ją. Innymi słowy, jeżeli zrobiłbym taki sam baton jak Mars i wystawił go złotówkę taniej, to zapewniam, że zawsze znajdzie się grupa która kupi Marsa, wierząc że producent zachował standardy. Czego konsument oczekuje od marki? Powtarzalności i takiego samego smaku za każdym razem. Sieci starają się przyzwyczaić klientów do swojego brandu i mocno dbają o powtarzalność, sprawdzają jakość - dodaje.

Według prezesa Pekpolu, jeśli firma spełnia standardy, które obowiązują w danej sieci i produkt naprawdę jest powtarzalny, podjęcie decyzji przez sieć o zmianie producenta w ramach marki własnej nie jest takie proste.

- To dziesiątki prób, dopracowywanie standardów, smaków. Oczywiście, że można je dopracować, ale to jest proces, a w marce własnej producent ma gwarancję stałych odbiorów. To też jest dla mnie ważne, bo jeśli marki własne w sieci x stanowią y obrotów, wiem jak mogę zaplanować prace produkcyjne. Dużo bardziej nieobliczalny jest rynek tradycyjny, gdzie z miesiąca na miesiąc potrafi nastąpić spadek o 50 proc. Natomiast, jeśli chodzi o markę własną, to wahania następują, ale nie są tak duże. Jeśli sięgnę do historii marki x na przestrzeni tygodni wiem, jakie mogą być skoki i jest to w miarę stabilne. Część producentów być może tego nie dostrzega, ale marka własna powoduje stabilizację nie tylko w procesie produkcyjnym, ale także planowania i zakupów - wskazuje.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    Pekpol RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    parówki RSS ALERT    /    ZM Pekpol RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • ja 2020-05-06 09:58:41
    No większej głupoty to ja nie widziałem p. Prezesie. Jak Pan da Marsa 1 zł taniej, a Pana konkurencja da 1,01 zł taniej, to od kogo sieć kupi?
    • 4K 2020-05-11 14:25:15
      Czytaj ze zrozumieniem....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!