Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Pekpolu na Internetowym FRSiH: Branża mięsna żyje nie tylko pewnymi informacjami, ale i plotką

- Rynek żyje dzisiaj nie tylko pewnymi informacjami, ale i plotką. Zastanawiamy się nie nad tym, ile będzie kosztował kilogram mięsa dziś, ale ile będzie kosztował w marcu czy kwietniu. Mamy archiwalne poziomy cen z ostatnich 20 lat, ale ten rok jest inny i zupełnie nie pokrywa się z tym, co mogliśmy przewidzieć - mówił Tomasz Łączyński, prezes zarządu, Pekpol Ostrołęka SA podczas sesji "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Prezes Pekpolu na Internetowym FRSiH: Branża mięsna żyje nie tylko pewnymi informacjami, ale i plotką
Tomasz Łączyński: Produkcja pasztetu roślinnego w zakładzie mięsnym to nic złego. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2020, 14:43

Tomasz Łączyński przyznał, że branża mięsna w 2020 r. nie może się nudzić.

- Z naszej perspektywy największym problemem na dziś jest sytuacja związana z Covidem. Dzisiaj jedna osoba zarażona to ileś osób na kwarantannie. Spędza nam sen z powiek zapewnienie ciągłości produkcji, dziś jest ona zachowana. Podpisujemy kolejne kontrakty i zastanawiamy się czy uda nam się je zrealizować - dodał.

Prezes Pekpolu wskazał, że rynek żyje dzisiaj nie tylko pewnymi informacjami, ale i plotką.

- Zastanawiamy się nie nad tym, ile będzie kosztował kilogram mięsa dziś, ale ile będzie kosztował w marcu czy kwietniu. Mamy archiwalne poziomy cen z ostatnich 20 lat, ale ten rok jest inny i zupełnie nie pokrywa się z tym, co mogliśmy przewidzieć. Surowca jest bardzo dużo, część firm ma pełne mroźnie bardzo drogiego towaru i kłopoty jak z tego wyjść - dodał.

W drugiej części debaty Tomasz Łączyński opowiedział o genezie powstania roślinnej linii produktów Pekpolu "Dziarskie Jarskie"

- Linię produkujemy już od pięciu lat. Wychodząc z założenia, że mamy maszyny, urządzenia, technologie i wolne moce, można było zrobić taki produkt. Oczywiście, można rozpatrywać to w różnych kategoriach. Możemy zostać w blokach z XIX wieku i uważać, że rynek się nie zmienia. Dla mnie to jedna z nóg, dzięki której rozszerzamy ofertę dla klienta na podstawie tego, co się dzieje na rynku. Klienci się zmieniają, podobnie jak ich potrzeby. Firma też musi się zmienić i dostosować. My mamy doprowadzić do tego żeby klient z zadowoleniem kupował nasze produkty. To on jest najważniejszym elementem w grze rynkowej, a ja staram się odkryć jego potrzeby, zarówno uświadomione, jak i nieuświadomione oraz po prostu być na bieżąco - dodał.

Prezes Pekpolu wskazuje, że konsumenci są dziś świadomi, czytają etykiety i nie dają się wprowadzać w błąd.

- Nie uważam, że robienie pasztetu warzywnego w zakładzie mięsnym to przestępstwo. Mnie jako klientowi burger warzywny nie przeszkadza. Jeżeli słyszę taką nazwą to mogę się spodziewać jaka jest struktura, forma. Jeżeli klient będzie dobrze rozumiał nazwę i będzie wiedział o co chodzi, nie widzę w tym żadnego problemu - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!