• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes PKM Duda: Mięso wypycha wędliny z koszyka

Rośnie spożycie mięsa czerwonego. To dobra wiadomość dla producentów żywca i ubojni. Jednak widać wyraźnie, że w handlu detalicznym surowe mięso wypycha z koszyka zakupowego wędliny, co jest niepokojące - wskazuje Dariusz Formela, prezes Polskiego Koncernu Mięsnego Duda.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 23:34
Prezes PKM Duda: Mięso wypycha wędliny z koszyka
Dariusz Formela, prezes PKM Duda (fot. PTWP)

Szef spółki z Grąbkowa wskazuje, że zarówno rozmowy z przedstawicielami sieci handlowych, jak i zakładów przetwórstwa mięsa potwierdzają odwrót konsumentów od produktów wędliniarskich. - Sprzedaż wędlin jest po prostu niższa niż wcześniej. Natomiast sprzedaż mięsa czerwonego rośnie. Nie wiemy dokładnie, co wpłynęło na ten trend, ale zmiana struktury spożycia jest ewidentna - zaznacza Dariusz Formela. - Z punktu widzenia rentowności naszej spółki obserwowana zmiana oznacza intensyfikację działalności w mniej efektywnym obszarze - dodaje.

Prezes PKM Duda spodziewa się, że w tym roku spożycie mięsa osiągnie poziom 70 kg na mieszkańca Polski. - Spożycie samej wieprzowiny powinno osiągnąć poziom pomiędzy 39 a 40 kg na osobę - precyzuje Formela. Zwraca też uwagę, że wartość rynku handlu detalicznego mięsem i podrobami to obecnie ok. 31 mld zł.

O wynikach PKM Duda za I kwartał czytaj tutaj.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • RSD 2015-05-14 09:14:35

    \"Jednak widać wyraźnie, że w handlu detalicznym surowe mięso wypycha z koszyka zakupowego wędliny, co jest niepokojące\" to jest efekt konkurowania przetwórców mięsa ceną, a nie jakością. Efekt jest taki, że dziś \"w garażu\" można zrobić lepsze przetwory od tych, które oferowane są w sklepach. Zakłady mięsne straciły zaufanie konsumentów. Pytanie brzmi, kto pierwszy podejmie się produkcji wysokiej jakości przetworów o bezkompromisowym składzie oraz rozpocznie kampanię komunikacyjną: dlaczego nie stosuje: - karagenów - fosforanów - białka sojowego itd. odważycie się?

    Odpowiedz
  • TN 2015-05-14 10:24:11

    \"w tym roku spożycie mięsa osiągnie poziom 70 kg na mieszkańca Polski\" No ale jaka jest skala tego zjawiska. Może tak dane chociaż rdr bo to, że 70kg , 40kg, czy 31mld to mało mi mówi. Bo może w zeszłym roku było 69 a może 15kg. Choć nie przeczę, temat jest!

    Odpowiedz
  • konsument 2015-05-14 10:31:44

    biorę wędlinę z półki w sklepie, czytam etykietę, następnie odkładam z powrotem 98% - naprawdę ciężko coś kupić bez chemii. od kilku już lat kupujemy np. schab czy karkówkę - pieczemy w domu i mamy wędlinę

    Odpowiedz
  • wszystkożerca 2015-05-14 11:48:20

    Już się boję czy branża nie zacznie produkować zamiast wysokowydajnych wędlin, wysokowydajne mięso kulinarne.

    Odpowiedz
  • Kot_Sylwester 2015-05-14 14:48:48

    @wszystkożerca Już produkuje - o ile mi wiadomo spora część mięsa świeżego w marketach jest nastrzykiwana

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!