Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes PKM Duda: Nasze wyniki są pod presją

W I półroczu utrzymaliśmy rentowność grupy pomimo niesprzyjających warunków rynkowych. Nasze wyniki są pod presją nie tylko niekorzystnych czynników płynących z rynku wewnętrznego, ale również są pochodną ograniczonych możliwości eksportowych w związku z embargo mięsa na rynek rosyjski i kluczowe rynki azjatyckie - mówi Dariusz Formela, prezes PKM Duda.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2015, 09:26
Prezes PKM Duda: Nasze wyniki są pod presją
Dariusz Formela, prezes PKM Duda/fot. PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W I półroczu 2015 r. Grupa PKM Duda S.A. wypracowała 6 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 708,3 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 12,5 mln zł, a zysk EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) 22,9 mln zł. Grupa PKM Duda ogłosiła strategię na lata 2015-2019.
W drugim kwartale 2015 r. spółki z branży mięsnej były pod presją tych samych negatywnych czynników, które wpływały na ich działalność w pierwszych miesiącach tego i przez większość minionego roku. Nadal największy wpływ na ich kondycję finansową mają skutki pojawienia się przypadków ASF oraz rosyjskiego embargo na produkty mięsne z krajów Unii Europejskiej.

Zakaz dotyczy też sprzedaży mięsa do najważniejszych krajów azjatyckich, które dla wielu polskich spółek mięsnych stanowią istotny udział w obrotach. Zwiększona ilość mięsa na rodzimym rynku doprowadziła do spadku cen skupu trzody chlewnej, co w połączeniu z utrzymującymi się w I połowie roku niskimi cenami zbytu półtusz wieprzowych (spadek o ok 14% r/r) spowodowało dalszy spadek marż i przychodów w segmencie uboju.

Wymagające warunki rynkowe odcisnęły swoje piętno głównie na spółkach małych i średnich z branży mięsnej, ale nie pozostały obojętne też dla liderów rynku takich jak PKM Duda. W I półroczu 2015 r. Grupa zanotowała 6 mln zł zysku netto przy przychodach 708,3 mln zł względem 8,6 mln zysku netto i 875 mln zł przychodów w analogicznym okresie ub. r. Duże znaczenie dla spadku przychodów miały znacznie niższe wpływy ze sprzedaży eksportowej – w I półroczu 2015 ich wartość spadła o blisko 30% r/r. W czasie pierwszych sześciu miesięcy zysk operacyjny wyniósł 12,5 mln zł, a EBITDA 22,9 mln zł.

Wyniki segmentów

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Aga 2015-08-31 19:25:43

    Tak się dzieje jak sie zwalnia najlepszych managerów. Na południu coraz gorzej. A handlują ci co płacą :)

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!