Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes PKM Duda: PQS to szansa dla branży mięsnej

Dobre przedsiębiorstwo powinno ciągle się restrukturyzować. Myślę, że w Polskim Koncernie Mięsnym nie poprzestaniemy na tego typu działaniach w 2012 r. Firma musi cały czas poprawiać swoje działania, aby być bardziej konkurencyjną - powiedział Maciej Duda, prezes PKM Duda na III Forum Rynku Spożywczego.

Prezes PKM Duda: PQS to szansa dla branży mięsnej

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 23-11-2010, 15:37

Ostatnie działania w ramach restrukturyzacji PKM Duda mają budować potencjał do wzrostu przyszłych marż. Formalnie zakończono już proces łączenia spółek zależnych Polskiego Koncernu Mięsnego - Maktonu i Stołu Polskiego. Realizowany jest również proces porządkowania i zbywania aktywów niezwiązanych z core biznesem spółki.

Prezes PKM Duda widzi szansę dla polskiej wieprzowiny w rozpoczętej niedawno kampanii Pork Quality System. Znak PQS ma zagwarantować klientom, że mięso, które kupią będzie mniej tłuste, łatwiejsze w obróbce kulinarnej i smaczniejsze. Zwierzęta, z których będzie pochodziło, mają być hodowane z zachowaniem dbałości o ich zdrowie oraz zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska. - Znak PQS może otrzymać tylko polski tucznik. Polski Koncern Mięsny we wszystkich fragmentach swojej działalności, od ferm zaczynając, poprzez zakłady po dystrybucję, spełnia standardy PQS - podkreślił Maciej Duda. - PQS to szansa dla branży mięsnej. Może stanie się zalążkiem wspólnej marki, wspólnego działania marketingowego całej branży - stwierdził.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Duda RSS ALERT    /    PQS RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    III Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT

KOMENTARZE (17)

  • aaa730 2010-11-23 21:51:14
    no czy juz nie sprowadzamy tuczników zagranica nie chce sprzedac tuczników
  • igi 2010-11-24 13:45:45
    PQS to tylko chwyt marketingowy , co to za system jakości jak sami go stworzyli, sami przyznają i sami kontrolują (siebie) :) dobry żart ,
  • waldik 2010-11-24 16:35:41
    Zdaje sie że jest jakaś kontrola niezależna. Szkoda, że autorzy systemu wydają taką kasę na spoty reklamowe, a na informację konretną dla branzystów i zakładów i hodowców - NIE. Przecież aż się prosi, aby na Portlau Spozuywczym puścić jakieś konkrety! Zakłady to poczytają i może para nie pójdzie w przysłowiowy gwizdek. Oj, niedobrze, niedobrze, panowie.
  • Łukasz M 2010-11-25 21:18:30
    Jak to ładnie brzmi PQS Pork Quality System. Ośmielam się zapytać: Na jaki rynek skierowany jest ten program? Polski? Jeżeli akcja jest skierowana na rynek polski to dlaczego nie podkreśla się kraju pochodzenia mięsa w nazwie systemu, tak jak robią to Szkoci, Belgowie. Przecież to byłby mocny argument skłaniający konsumenta do zakupu, w zamian proponuje się mu obcobrzmiący, niezrozumiały skrót PQS, wierząc w umiejętności lingwistyczne naszych obywateli. Osobiście śmieszy mnie eksponowanie ekskluzywnego charakteru wieprzowiny, gwarantowanie certyfikatami jej kruchości, przecież to naturalna cecha mięsa wieprzowego. Tak jakbyśmy mieli zmanierowane społeczeństwo, dla którego były by to ważne argumenty, przy wyborze tego mięsa. Skoro producentom mięsa wołowego nie wychodzi to najlepiej, za przykład Wołowina Dojrzewająca z Morlin totalna klapa. Sama idea stworzenia systemu, który przekonałby producentów do poniesienia jakości i standaryzacji produkcji jest na prawdę mądra i potrzebna, jednak sposób w jaki się to robi jest godny pożałowania. Sprawny system powinien przede wszystkim obniżyć koszty produkcji, poprzez integracje producentów rolnych, przetwórców i dystrybutorów, co mogłoby spowodować zwiększenie konkurencyjności polskiej wieprzowiny. Wydamy potężne środki publiczne, zarobią na tym nieliczne organizacje, najmniej producenci rolni i przetwórcy, obym się mylił...
  • Łukasz M 2010-11-25 21:46:50
    Cała akcja będzie przez trzy lata kosztować nas obywateli 3,7 mln euro, w przybliżeniu 14 mln pln dlatego obywateli ponieważ większość środków to środki publiczne. Może nie są to oszałamiające kwoty, jednak gdyby to wydawała firma prywatna, to właściciel tej firmy musiał by się zastanowić, jaki trzeba by było wygenerować obrót, żeby pokryć te środki i jeszcze na tym zarobić. Może ktoś wie jaki udział, w rynku wieprzowiny, jest założony po tych trzech latach, dla wieprzowiny ze znakiem PQS?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!