• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes PMB: Kryzys uderzy mocno w mięsne spółki giełdowe i zadłużone zakłady

Nadchodzący kryzys da się przede wszystkim we znaki zakładom, które są notowane na giełdzie oraz tym, które pozaciągały duże kredyty na finansowanie inwestycji oraz działalności - wynika z rozmowy z Leszekiem Czemielem, prezesem PMB, którą przeprowadził serwis portalspozywczy.pl.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2008, 14:37
Prezes PMB: Kryzys uderzy mocno w mięsne spółki giełdowe i zadłużone zakłady

- Nie boi się pan kryzysu?

- Kryzys finansowy, a w perspektywie recesja może uderzyć w zakłady mięsne w dwojaki sposób. Po pierwsze te zakłady, które notowane są na giełdzie, osiągają obecnie bardzo niskie wyceny akcji. Wystarczy spojrzeć na wyniki giełdowe. Może to mieć w niektórych przypadkach negatywny efekt psychologiczny. Po drugie te zakłady, które zaciągały duże kredyty, mogą mieć kłopoty z uzyskaniem kolejnych transz. To samo dotyczy tych zakładów, które starają się o nowe kredyty. Banki bowiem stosują coraz bardziej restrykcyjną politykę. Przyszłość PMB w tym świetle przedstawia się dobrze. Firma nie ma bezpośredniego związku z GPW i nie zaciągała znacznych kredytów w ostatnich latach.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- A jak pan ocenia perspektywy całej branży mięsnej?

- W 2009 roku zakładamy wzrost sprzedaży produktów PMB. Jak do tej pory, nie boimy się specjalnie światowego kryzysu i nie widzimy też zdenerwowania wśród innych dużych graczy na rynku mięsa w Polsce . Perspektywa globalnej recesji nie powinna być widoczna w naszej branży ani szybko, ani bezpośrednio. Działamy bowiem na rynku dóbr konsumpcyjnych, który wolniej reaguje na zjawiska makroekonomiczne niż np. rynek inwestycyjny. Kiedy budowlanka stoi od kilku miesięcy, my nadal zwiększamy sprzedaż. Problemem dla branży może być jednak powolny spadek dochodów rozporządzalnych w portfelu przeciętnej polskiej rodziny. Konsumenci dbający o swój budżet będą odchodzić od słabych i nieznanych produktów, których cena nie szła w parze z jakością.

- Jakiś czas temu, zauważył pan w jednym z wywiadów, że wiele firm zapomniało, że trzeba się zatroszczyć o promocję swoich produktów. Ta strategia się sprawdza?

- Tak, strategia inwestowania w promocję sprawdza się. Wyjście z komunikatem marketingowym do różnych kanałów dystrybucji oraz do finalnego konsumenta to przecież podstawa konkurencyjnej gospodarki. W PMB doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Prowadzenie stałej komunikacji z klientami i kontrahentami to jeden z naszych priorytetów.

- Jakie będą kolejne inwestycje?

- Kolejne inwestycje będą się wiązały z dalszą ekspansją naszej sieci delikatesów „U Rzeźnika". Teraz w sieci działa ponad 100 sklepów, zaś w 2009 roku liczbę tę chcemy powiększyć o kilkadziesiąt nowych placówek.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!