Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes PMB: Planujemy zakończyć rok 2010 wzrostem obrotów o 30 procent.

- Nasza firma nie ma powodów do narzekań, zakład wyszedł obronną ręką z ostatnich niesprzyjających miesięcy. W 2009 roku firma PMB utrzymała poziom obrotu z roku poprzedniego. To dobra wiadomość, gdy porówna się nasze wyniki ze statystykami z całej branży. W PMB SA przewidujemy dalszy rozwój sieci sprzedaży własnej, poprzez dynamiczną sprzedaż w kanale tradycyjnym - mówi „Detal dzisiaj" Leszek Czemiel, prezes zarządu PMB S.A. Białystok.

Prezes PMB: Planujemy zakończyć rok 2010 wzrostem obrotów o 30 procent.

Autor: Detal dzisiaj
Data: 18-02-2010, 12:52

Według prezesa PMB patrząc z perspektywy ostatnich miesięcy na krajową gospodarkę, trzeba stwierdzić, że mijający rok był szczególnie trudny dla branży mięsnej. - Producentów mięsa dotknął niski stan trzody chlewnej (najniższy od 1966 r.), brak otwartych rynków wschodnich, a także wysoki kurs euro. Ponadto znacząco odczuliśmy umocnienie się złotego, które spowodowało spadek eksportu mięsa, a wpłynęło na znaczne zwiększenie importu. W konsekwencji zaowocowało to utratą rynków eksportowych, także tych, na których polskie firmy czuły się silne - wyjaśnia „DD" prezes.


Leszek Czemiel nie obawia się spowolnienia gospodarczego w br. i zapowiada dynamiczny rozwój firmy: - Planujemy zakończyć rok 2010 wzrostem obrotów o 30 procent. Chcemy rozwijać własne sieci dystrybucji, głównie w kanale tradycyjnym przy jednoczesnym wzroście obrotów w kanale nowoczesnym. Naszym zdaniem założenia tego planu są realistyczne. Planujemy zwiększenie ilości Delikatesów Mięsnych „U Rzeźnika" o kolejne 15-20. Pragniemy także utrzymać dobre położenie kanału nowoczesnego, które wg naszych analiz jest możliwe do zrealizowania. Dobra pozycja Kindziuka na rynku wskazuje, że kanał nowoczesny jest segmentem, w który warto inwestować. Pragniemy także otworzyć nowe linie produktowe, aby stale uatrakcyjniać naszą ofertę - informuje w rozmowie z „DD" prezes PMB.

Na chwilę obecną spółka posiada osiem nowoczesnych centrów dystrybucji w całej Polsce i zarządza siecią 120 delikatesów mięsnych „U Rzeźnika".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Leszek Czmiel RSS ALERT    /    PMB RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Trzmiel 2010-02-18 21:37:24
    A ja mam skromne pytanie do Prezesa. Jaki przyrost sprzedaży PMB MIAŁ w roku 2009. Bo chyba nie 30%. No cóż marzenia nie kosztują Panie Prezesie?
  • amator Kindziuka 2010-02-18 22:24:13
    Kindziuk owszem jest bardzo ok czy z Lidla czy Biedronki (szwankuje dostawa) ale do tego trzeba jeszcze innych marek a tych na zachodzie Polski jakoś nie widać. Więc może wypromujecie coś jeszcze????
  • Witek 2010-02-19 10:17:37
    Nie ta firma kolego. PMB żyje tylko z rynku lokalnego, gdyż ma za słaby marketing aby przebić się gdzieś dalej. A może to wina złej strategii całej firmy? Suma , sumarum PMB słabo reaguje na to co się dzieje na rynku. Brak pomysłów, spisanej strategii rynkowej oraz słabość działu handlowego raczej nie pozwala myśleć o PMB jako poważnym konkurencie na rynku ogólnopolskim. Pewnie słowa te kogoś zabolą i będzie przeczył. Ale nie zmienia to faktu iż PMB nie ujrzysz na półkach na zachód i południe od Warszawy. I to jest miernikiem tej i każdej innej firmy i jej wartości handlowej.
  • wierny czytelnik ,,ps,, 2010-02-19 18:39:25
    Widzę że nadal Pan Prezes ma poczucie humoru........ Nie mogę uwierzyć że z tak solidnej onegdyś firmy robi się ,,kanał\'\'.
  • znawca 2010-02-19 22:17:05
    WITEK bez komentarza 100% racji. jedno maja dobre.Produkt.Stara polska norma.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!