Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes PMB: W sprzedaży wędlin dominuje kanał tradycyjny

Zauważam, że w ostatnim czasie wzrasta popyt na nasze wyroby z tzw. górnej półki, przez fachowców nazywane po prostu wyrobami premium - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Leszek Czemiel, prezes PMB SA.

Prezes PMB: W sprzedaży wędlin dominuje kanał tradycyjny

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 27-11-2009, 13:41

- Na co zwracają uwagę konsumenci przy zakupie wędlin?

- Klienci coraz częściej wyznają zasadę "życie jest za krótkie na banalne jedzenie" więc starannie dobierają to, czego chcą spróbować. Wędliny premium odznaczają się jakością, smakiem jak i aromatem nie do podrobienia. Nasza firma postawiła na markowe produkty, które od początku ich wprowadzenia do naszej oferty cieszą się zainteresowaniem wśród konsumentów. Do produktów takich możemy zaliczyć Kindziuka (podzielonego na plastry, czy też w formie pałki) jaki i wędliny z grupy surowo-dojrzewających.

- Średnia półka gorzej się sprzedaje?

- Nadal jest bardzo popularna. Zdecydowanie dominuje nad wędlinami tanimi. Konsumenci coraz uważniej przyglądają się temu co jedzą, odkrywając przy tym dotąd nie znane oferty wędlin. Są to wędliny na kieszeń przeciętnego konsumenta, które są w stanie spełnić wymogi nawet wybrednych klientów.

- Jakie wędliny Polacy kupują na święta?

- Zbliżający się dużymi krokami okres świąteczny powoduje, że swoją ofertę wzbogacamy w dodatkowe produkty. Będą to na pewno rolady i szynki nowych rodzajów. Wprowadzimy do oferty nową serię "pasterską". Obok nowoczesnej technologii użytej do wyrobu produktu chcemy przypomnieć naszym klientom smak tradycyjnych wyrobów. Stąd ta nazwa serii. Produkty pasterskie będą miały wyjątkową oprawę, która jeszcze widoczniej ukaże specyfikę nowej serii.

- Jak układa się PMB współpraca ze sklepami?

- Współpraca ze sklepami układa sie bardzo dobrze. Nasze produkty wprowadziliśmy na te rynki, które w założeniu firmy wydawały nam sie najbardziej atrakcyjne. Co do kanałów dystrybucji, to zaobserwowaliśmy większą dominację sprzedaży w kanale tradycyjnym niż  w nowoczesnym. Wiąże się to z rozbudową magazynów (obecnie mamy ich już siedem) jak i z ciągłym pozyskiwaniem klientów detalicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Leszek Czemiel RSS ALERT    /    PMB RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • navet 2009-11-29 10:31:13
    Jak w zakładzie rządzi menager to ludzie jedzią kiełbasy z psa pomielone razem z budą. Segment tradycyjny dostępny jest dla zamożnych klientów bo te wędliny kosztują więcej niż 30 zł. Czy nie można robić wędlin z segmentu średniego, które nie będą wysokowydajne?
  • Ciekawski 2009-11-30 13:46:32
    navet - i tu się mylisz. segment wyższy można nabyć w cenie 20 - 25 zł. Niestety nie w całej Polsce ale okolice Krakowa i Ślaska pełne sa takich miłych niespodzianek. Co do wypowiedzi samego prezesa PMB. Mam jedno pytanie - gdzie można kupić jego wyroby? Bo jakoś nie zauważyłem ich na pólkach Ślaskich. PMB to tak mała firma?
  • Czarna Żmija 2009-11-30 13:54:55
    Zadam głupie pytanie do Pana Prezesa. Jeśli rynek tradycyjny dominuje w sprzedaży wedlin (z czym się zgadzam), to dlaczego na rynku tradycyjnym na Śląsku (Górnym i Dolnym) i w Krakowie nie można dostać wyrobów PMB tylko muszę jechać do jakiegoś marketu a i to są 1-2 wedliny na półce i to nie wszedzie?
  • Bart Simpson 2009-11-30 18:14:32
    Panowie bo PMB to tak agresywna firma, że o ich wędliny trzeba zawalczyć... :) Ludzie bez pomysłu na handel. Poza kindziukiem nie mają nic ciekawego a i ten produkt można kupić lepszy (szołdra z Sokołowa)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!