Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Polskiego Mięsa: Dla konsumenta jedyną alternatywą danego rodzaju mięsa jest inny rodzaj mięsa

- Dla konsumenta jedyną alternatywą jednego rodzaju mięsa jest inny rodzaj mięsa. (...) Komisja oczekuje, że zastąpienie produktów mięsnych będzie korzystne dla produkcji alternatywnych źródeł białka, głównie roślinnego, ale w bardzo wielu przypadkach są to produkty wysoko przetworzone, które nie będą chroniły zdrowia konsumentów tylko drenowały ich portfele - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Prezes Polskiego Mięsa: Dla konsumenta jedyną alternatywą danego rodzaju mięsa jest inny rodzaj mięsa
Witold Choiński: Zamienniki mięsa nie będą chroniły zdrowia konsumentów tylko drenowały ich portfele. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 24-06-2020, 10:01

Jak przypomina Witold Choiński we wrześniu 2019 roku Parlament Europejski opublikował analizę o megatrendach w sektorze rolnym i żywnościowym.

- Z tego dokumentu wynika, że do 2050 roku konieczne będzie zwiększenie produkcji żywności o 50 procent w porównaniu z obecnymi poziomami, aby nakarmić dodatkowe 2,3 miliarda ludzi, bowiem wówczas Ziemię ma zamieszkiwać 10 mld ludzi, których trzeba będzie wyżywić. Niewątpliwie przed sektorem rolnym oraz rolno-spożywczym stoi wyzwanie. Nie należy myśleć o ograniczaniu czy wyznaczaniu oderwanych od realiów celów, ale trzeba zastanowić się nad tym, jak wykorzystać istniejący potencjał - dodaje.

Prezes "Polskiego Mięsa" przytacza słowa Joe Healy'ego, wiceprezesa Copa, który powiedział, że mięso jest podstawowym towarem, którego popyt nie jest zbyt elastyczny na wahania cen.

- Dla konsumenta jedyną alternatywą jednego rodzaju mięsa jest inny rodzaj mięsa. To jest rzeczywistość rynku, która wynika z głębokiej i niezbędnej potrzeby tego produktu. Komisja oczekuje, że zastąpienie produktów mięsnych będzie korzystne dla produkcji alternatywnych źródeł białka, głównie roślinnego, ale w bardzo wielu przypadkach są to produkty wysoko przetworzone, które nie będą chroniły zdrowia konsumentów tylko drenowały ich portfele - dodaje.

Choiński zaznacza, że trzeba być świadomym naszych możliwości rozwojowych.

- Polska ma 3,2 mln ha łąk. Na cele rolnicze – hodowlę bydła wykorzystujemy jedynie 1,6 mln ha. Jeśli z tego, co już używamy mielibyśmy odłogować 10 procent to znaczyłoby, że musielibyśmy ograniczyć obecną produkcję, a to znaczy spadek dochodów i miejsc pracy. Nasze rolnictwo w porównaniu z krajami tzw. starej Unii jest na innym poziomie. Można śmiało powiedzieć, że jesteśmy w dużo lepszym stanie ekologicznym niż one. Nowa strategia od pola do stołu pokazuje, że polska branża mięsna oraz rolna muszą bardziej zintegrować swoje siły i działania by zapobiec szkodliwym rozwiązaniom, całkowicie oderwanym od rynku. Odgórnie zdecydowano o ograniczaniu branży. To przypomina gospodarkę centralnie planowaną z czasów nam dobrze znanych. Polska branża mięsna to prawie 6% PKB. Według tego planu mamy zrezygnować z części naszych dochodów, miejsc pracy - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    Od pola do stołu RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Meat lover & producer 2020-06-25 11:16:15
    The future for the meat industry is not only meat, but also to provide the plantbased alternatives. Looking at the younger generation, they demand from the industry to listen. They want alternatives, better animal welfare standards, that we take care of the environment. I think it is an amazing opportunity for the meat industry to provide both meat as well as alternatives. Of course we can all fight against the changes in the world, but do you win.......?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!