• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Polskiego Mięsa: Koncentracja uboju jest nieunikniona

W Polsce zaczyna być widoczna koncentracja ubojów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2010, 15:37
Prezes Polskiego Mięsa: Koncentracja uboju jest nieunikniona

Kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt mniejszych i średnich ubojni przestało w ostatnim latach funkcjonować. - Widać, że zwłaszcza małe ubojnie szukają swojego miejsca na rynku. W tej chwili jest to chyba najtrudniejszy segment branży mięsnej. Marże generowane na uboju są wręcz minimalne, jeśli nie zerowe - tłumaczy Witold Choiński. - Tylko dodatkowe działalności prowadzone przy ubojniach powodują, że te firmy sobie radzą - dodaje.

- Wchodzenie na polski rynek graczy tej wielkości, co Pini Polonia wymusi przyspieszenie koncentracji zwłaszcza w segmencie ubojowym. Zresztą, pewnie nie jest to ostatnia tej wielkości firma, która się u nas pojawi - prognozuje prezes Związku Polskie Mięso. - Przy dużym uboju, firma ma szansę zyskać spore oszczędności. Poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii może ograniczyć pracę ludzkich rąk, która jest jednym z najdroższych elementów w całym łańcuchu produkcyjnym - wskazuje.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Pracowników w wielu strategicznych dla linii ubojowej miejscach zastępuje się maszynami. - Ograniczenie pracy ludzi w wielu decydujących o jakości mięsa miejscach może poprawić jego parametry, np. wydłużyć termin przydatności do spożycia. Zmniejsza się ryzyko przeniknięcia do niego bakterii i drobnoustrojów, które są obecne wszędzie tam, gdzie pracują ludzie - mówi Choiński. - Już dawno pokazali to Duńczycy - zaznacza.

W najbliższych latach małe ubojnie będą musiały podjąć ryzyko konsolidacji albo szukania dla siebie niszy rynkowej. - Zapewne niektóre będą się wiązały z konkretnymi sieciami handlowymi bądź zakładami przetwórczymi. Ich produkcja będzie bardziej ukierunkowana - zapowiada prezes Polskiego Mięsa. - Wchodzenie w tego typu relacje może być jednak ryzykowne - akcentuje.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • chłop 2010-05-21 10:07:53

    Czy to na Pana z każdej mojej faktury za sprzedane świnie idzie K A S A ...? I kogo promujecie za nasze pieniądze?!?!!!! Chłopów? Hodowców? Czy może zakłady? Najgorsi są Mędrcy w białych kołnierzykach...

    Odpowiedz
  • dzik 2010-05-21 10:14:38

    Do Chłopa: Najlepsi są w śmierdzących swetrach i obsranych gumofilcach, jazda do obory a nie tu na forum kalumnie wypisywac

    Odpowiedz
  • chłop 2010-05-21 19:44:24

    do dzika: w kwestii formalnej: jeśli rozmawiamy o świniach to do chlewni, a nie: do obory. Typowy lapsus językowy ignoranta zza biurka. A może to Ty dziku maczałeś paluszki przy ustawie o funduszu promocji mięsa, na mocy której potrąca się z każdej faktury 0,5% wartości sprzedanych zwierząt na ten fundusz. Bo widzisz mnie kosztuje to ok 20000pln rocznie, ale rozumiem, że to Ty czerpiesz kasę z mojej pracy... Traktujecie producentów rolnych jak motłoch, któremu każdy kit można wcisnąć, byleby choć parę groszy urwać...

    Odpowiedz
  • JAŚ 2010-05-21 20:17:12

    do dzika . gdyby nie obsrane gumiaki ogryzalbys kore z drzew / twoje dyrdymaly mnjej warte od gnoju;

    Odpowiedz
  • dzik 2010-05-21 21:50:29

    Do chłopa Co do nazewnictwa to mniejsza o to ważne że wiesz o co chodzi, z ustawa nie mam nic wspólnego i powinniście się z tego powodu cieszyć, bo gdyby to ode mnie zależało to bym was opierdolił co najmniej 1 procentem, i jeszcze jeden za wdychanie waszych smrodów. Sam zacząłeś tą chora dyskusję, atakując człowieka który dwoi się i troi żeby ktokolwiek żarł te wasze O i P, co do \"Ty czerpiesz kasę z mojej pracy\" gdybym miał czerpać kasę z takiej tłuszczy jak ty, to pewnie skrobał bym lód z lodówki. Chociaż zarób na siebie a później wypisuj te bzdety Do Jasia Ja na siebie umiem zarobić, i to nie ja w kółko narzekam że mi ciągle mało, nie ja wystaje od 5 pod zakładem i śpię ze świniami na pace. Ile by wam nie dał to zawsze wystawicie te racice z haluksami po więcej, w tym względzie jesteście podobni do Wielkiej Białej Zwisłouchej.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!