• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes PZPBM: Na razie spożycie wołowiny nie rośnie

Tendencji zwyżkowej w spożyciu wołowiny na razie nie widać. Tendencji zwyżkowej w jakości mięsa wołowego na polskim rynku też nie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Związku Producentów Bydła Mięsnego. Zasadnicze pytanie to: jak konsumenci mogą rozpoznać pojawiające się mięso wysokiej jakości?
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2010, 14:37
Prezes PZPBM: Na razie spożycie wołowiny nie rośnie

Zdaniem prezesa PZPBM są na to dwa sposoby. - Budowanie marki opartej na jakości przez zakłady i dystrybutorów oraz rozwój sprzedaży wołowiny produkowanej w systemie jakości QMP. Te dwie drogi mogą być rozwijane równolegle - mówi Jerzy Wierzbicki. - Atutem otwartego systemu jakości, jakim jest QMP, to możliwość uzyskania wsparcia sprzedaży ze środków krajowych i UE. Wspólne działanie, właczenie się kolejnych zakładów do systemu QMP przyniesie realną zmianę na lepsze - podkreśla.

Na dziś jeszcze sprawa jakości mięsa wołowego nie jest ważna dla firm z branży. - Koncentrują się na bieżących ubojach i rozbiorach, z wyjątkiem kilku firm nie maja strategii zwiększania wartości dodanej poprzez poprawę jakości - zauważa prezes Polskiego Związku Producentów Bydła Mięsnego. - Na dziś, testy konsumenckie polskiej wołowiny o jakości przeciętnie dostępnej na rynku wypadają słabo.
Wołowina QMP wypada w tym porównaniu dużo lepiej, na poziomie wołowiny importowanej - tłumaczy.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zaznacza, że jego zdaniem głównym działaniem w strategii dla polskiego sektora wołowiny powinno być wspieranie rozwoju sprzedaży wołowiny produkowanej w systemie jakości QMP.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • dzik 2010-05-09 20:12:05

    Dupa, dupa, dupa od 2007 roku temat QMP przewija się gdzie się da, a zakłady chętne na produkcje w zgodzie tym systemem można by zliczyć na jednej ręce i to po amputacji kciuka. W rozwoju tego systemu maczała paluchy kadra UWM z prof. Cierachem na czele, i to jest problem tego typu przedsięwzięć: za dużo teorii za mało konkretów. Pamiętam jakie prof. Cierach roztaczał perspektywy na rozwój rynku wołowiny w Polsce. Wszystko ładnie tylko nikt w tych \"wizjach\" nie brał pod uwagę faktu iż Polacy są narazie nacją o dosyć szczupłym budżecie i raczej nie mają tradycji konsumpcji wołowiny w taki sposób jak Francuzi, Brytyjczycy, Niemcy. W latach \"70 pożeraliśmy 17 kg na twarz rocznie, dzisiaj niecałe 4 kg, a tendencja z ostatnich 3 lat jest mimo wszystko spadkowa, niestety.

    Odpowiedz
  • belphegor1969 2010-05-09 21:17:37

    Dupa to jest wtedy kiedy we władzach spółki mięsnej jest ktoś z taką kulturą osobistą jak dzik z Grudziądza (o czym wszyscy wiedzą). Zawsze myślałem, że portal spożywczy jest platformą do wymiany rzeczowych i konkretnych doświadczeń i spostrzeżeń a nie do prymitywnej walki na wyzwiska i burackie argumenty. Sorry ale jestem zbulwersowany poziomem komentarzy, Jeśli tak ma wyglądać managament firm w danej branż to może lepiej poprosić o wsparcie kraje trzeciego świata.......

    Odpowiedz
  • Waligóra 2010-05-09 21:59:22

    A mi się podobają jego komentarze, rzeczowe i z jajem Panie Dzik tak trzymać, za dużo tu było mądrali za mało fachowców.

    Odpowiedz
  • dzik 2010-05-09 22:13:20

    Do belphegor1969 Oj Witku, Witku masz ty odpał, już kilka nicków przybrałeś, a i tak każdy wie że to twoja morda za tym się kryje.i

    Odpowiedz
  • JW 2010-05-09 22:25:24

    Pytanie do Dzika, a jakie konkrety dla rozwoju rynku wołowiny wysokiej jakosci są Twoim zdaniem potrzebne ? Ewentualnie potwierdź, że Twoim zdaniem wzrost rynku wołowiny wysokiej jakości w Polsce jest niemożliwy poniewaz Polacy za mało zarabiają i nie ma tradycji.Za parę lat zobaczymy czy miałes racje. Teoria jest tez potrzebna, aby opierac się na wiedzy zamiast na mniemaniu. Pozdrawiam PS. Chcialbym serdecznie podziękować Prof. M. Cierachowi za jego osobisty wkład w budowę systemu QMP.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!