Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes PZPBM o incydentach z żywnością: Często media wydają wyrok przed procesem

Kampanie medialne sprowokowane incydentami mogą przynosić branży spożywczej korzyść, poprzez eliminowanie przypadków, które zagrażają bezpieczeństwu żywności. Trzeba jednak pamiętać, że tego typu kampanie to broń obosieczna - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM).

Prezes PZPBM o incydentach z żywnością: Często media wydają wyrok przed procesem
Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2013, 18:10

Drugą stroną nadmiernego rozdmuchiwania afer żywnościowych jest znaczne prawdopodobieństwo wyrządzenia krzywdy uczciwym przedsiębiorstwom, jaki i całym branżom sektora rolno-spożywczego. - Istnieje niebezpieczeństwo utraty reputacji bez własnej winy Tak działa odpowiedzialność zbiorowa - podkreśla Wierzbicki. - Nagłaśniane incydenty związane z żywnością dobrze „sprzedają się" w mediach, ale często zachodzi w takich przypadkach sytuacja wydawania wyroku przed procesem. Jeśli będący przedmiotem danej afery zakład wykaże, że nie ponosi odpowiedzialności za problemy, które były tematem sensacji, to już taka informacja jest mało medialna. Tymczasem straty, które poniósł producent, jeśli w ogóle przetrwa tego typu kampanię, odrabiane są długo - zauważa.

Prezes PZPBM przyznaje, że zakłady przetwórcze w branży spożywczej nie są dobrze przygotowane do odpierania ataków medialnych. - Nie potrafią prowadzić działań PR. Nie znają narzędzi do neutralizacji skutków kampanii medialnych - mówi Wierzbicki. - Ostatnie przypadki pokazują, że ani poszczególne sektory branży rolno-spożywczej, ani rynek żywności jako całość, nie są gotowe do szybkich i skutecznych reakcji. Musimy się tego dopiero nauczyć. Czas wypracować rozwiązania, które pozwolą nam neutralizować skutki czarnego PR odpowiednio wcześnie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Wierzbicki RSS ALERT    /    PZPBM RSS ALERT    /    afera solna RSS ALERT    /    afera z bydłem RSS ALERT    /    konina RSS ALERT    /    public relations RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • prokurator 2013-04-02 10:40:59
    Uważam, że nasze media i politycy nie potrafią obronić polskiego jadła. Szkalowanie przez południowych sąsiadów jest nie na miejscu. Za przykładowe, ośmieszające receptury czeski pismak powinien być ścigany przez naszych dziennikarzy. Pytanie moje jest proste: w oparciu o jakie normy podano szkalujące nas przepisy?
  • Adam 2013-04-02 14:53:47
    Nie będzie afer tego typu nie będzie potrzeba odpierać ataków. Nic nie dzieje się bez powodu! Następny gościu który najchętniej wszystkie brudy zamiatałby pod dywan!
  • xckr 2013-04-04 16:13:58
    Do ADAM: Stary jak chcesz mieszkać w kraju o silnej gospodarce to takie brudy trzeba zamiatać pod dywan. Oczywiście należy karać finansowo i to dotkliwie. I tyle. Działania podejmowane przez dziennikarzy w ogóle nie pomagają - nikomu. POWIEDZ mi kto na tym zyskał oprócz słupków z oglądalnością i premi dla reporterów???? NIKT K%$#! NIKT kto stracił - długo by wymieniać Szkalować można firmy zagraniczne- tak, jak w tej chwili robi cały zachód żeby osłabić nasz eksport.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.12.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!