Prezes Regis: Będziemy rozwijać nowe dla nas segmenty rynku spożywczego
Chcemy dalej penetrować nowe dla nas segmenty rynku spożywczego, w które właśnie weszliśmy, tj. surowce i półprodukty dla producentów żywności convenience oraz dań gotowych, żywność dietetyczną i funkcjonalną - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Achinger, prezes firmy Regis.

- Pana firma będzie wchodzić w nowe kategorie produktowe?
- Nasze działania operacyjne kierujemy na utrzymanie pozycji lidera w branży mieszanek funkcjonalnych i smakowych dla przemysłu przetwórstwa mięsnego w Polsce oraz rozwój nowych rynków geograficznych. Chcemy też dalej penetrować nowe dla nas segmenty rynku spożywczego, w które właśnie weszliśmy, tj. surowce i półprodukty dla producentów żywności convenience oraz dań gotowych, żywność dietetyczną i funkcjonalną. W 2010 r. planujemy wejść z nimi także na rynek Europy Zachodniej. Aby ułatwić ekspansję na nowych rynkach rozważamy przejęcie firmy produkcyjno-handlowej o podobnym profilu we Francji lub Niemczech.
- Segment żywności funkcjonalnej i suplementów diety będzie się rozwijał?
- Nasza firma wprowadziła w ramach marki Activlab na rynek absolutną nowość: produkty instant z naturalnych składników wzbogacone o liczne dodatki funkcjonalne (prozdrowotne). Przygotowywaliśmy się do stworzenia i wprowadzenia tego produktu na rynek przez wiele długich miesięcy, m.in. przez badania konsumenckie we współpracy z firmą GfK Polonia. Inwestycja w Bochni pozwoli nam też znacząco zwiększyć moce produkcyjne w obszarze suplementów i odżywek Activlab, których sprzedaż cały czas rośnie. Produkty z kategorii żywności funkcjonalnej weszły na rynek w styczniu. Działa już specjalny zespół handlowy. Finalizujemy już rozmowy z wieloma dużymi sieciami handlowymi w sprawie sprzedaży tego asortymentu. Towarzyszyć temu będzie też kampania reklamowa.
