Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Seko: Rozwój marek własnych sieci handlowych to nieodwracalny trend

- Niestety, na produkcie pod marką własną często nie pisze się już nazwy producenta. Marki własne to nieodwracalny trend. W sieciach handlowych z roku na rok udział marki własnej będzie rósł. Dlatego tak ważne w obecnym czasie jest posiadanie silnych marek producenckich oraz budowanie świadomości i lojalności klientów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Prezes Seko: Rozwój marek własnych sieci handlowych to nieodwracalny trend
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat. pras.

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 26-09-2018, 09:53

Kazimierz Kustra ma świadomość, że wzrost udziału marek własnych to trend europejski i światowy.

- Nie uciekniemy przed tym. Podążając za potrzebami klientów wprowadzamy zmiany w obecnym asortymencie oraz dodajemy nowe produkty. Takie działanie pozwala od kilku lat umacniać naszą pozycję na rynku - dodaje.

Seko także produkuje przetwory rybne dla sieci handlowych pod ich markami własnymi. 

- Ponad 20 procent naszej produkcji to marki własne. Mamy prosty podział: sieci, hurt (równowaga z przewagą kilku punktów procentowych na korzyść sieci) i eksport. Do hurtu przywiązujemy ogromną wagę, mimo że każdego roku w Polsce znika ok. 10 tys. małych sklepów spożywczych. Wciąż są mocne hurtownie we Wrocławiu, Warszawie, na Śląsku. Dążymy do tego żeby było jak najwięcej eksportu, który pozwoliłby zniwelować ryzyko kursowe związane z faktem, że dużą część surowca rybnego importujemy - mówi Kustra.

Obecnie Seko eksportuje 10 proc. swojej produkcji.

- Eksport to na pewno przyszłość dla każdej szanującej się firmy w Polsce. Tam gdzie wygrywamy przetargi: w Niemczech, Szwajcarii, Czechach, na Słowacji, wyróżniamy się jakością. Nasz reżim technologiczny jest bardzo wymagający, ale dzięki temu firma zdobywa markę. To da się zrobić tylko poprzez jakość - mówi.

Prezes Seko przekonuje, że sieć handlowa, która chce mieć dobry obrót, dobrą marżę i chce sprzedawać tak, żeby towar nie zalegał, może współpracować tylko z jedną firmą w Polsce w branży rybnej: z Seko.

- Obecnie odnotowujemy regularne wzrosty we wszystkich kanałach sprzedaży. Na wzajemnej współpracy korzystają wszyscy, zarówno Seko, jak i sieci, a przede wszystkim konsumenci, którzy mogą nabyć wysokiej jakości produkt w rozsądnej cenie - mówi.

Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu z Kazimierzem Kustrą. Z prezesem Seko porozmawialiśmy o spadającym spożyciu ryb w Polsce, kondycji branży przetwórstwa rybnego w Polsce oraz wyzwaniami rynku pracy. Tekst dostępny w Strefie Premium (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Seko RSS ALERT    /    Kazimierz Kustra RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    eksport ryb RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • abc 2018-09-27 09:47:15
    Panie Kazimierzu, ile to już było nieodwracalnych trendów... Po prostu producenci nie wiedzą, jak sobie z tym poradzić...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.105.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!