• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Silesia: Handel z sieciami determinuje nieustanna presja cenowa

Skomplikowana sytuacja w branży w I półroczu bieżącego roku wymusiła na wielu producentach weryfikację polityki cenowej i większą dyscyplinę w zakresie rentowności. To z pewnością dobry prognostyk dla rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2011, 13:08
Prezes Silesia: Handel z sieciami determinuje nieustanna presja cenowa

- Jak układa się współpraca zakładów mięsnych z sieciami handlowymi?

- Nasze relacje z sieciami handlowymi są bardzo partnerskie, choć trudno tu mówić o platonicznej miłości. Handel w kanale nowoczesnym determinuje nieustanna presja cenowa, gdzie najważniejszą rzeczą jest zachowanie zdrowego rozsądku. Niestety, mamy na rynku do czynienia z sytuacją, gdzie w wielu przypadkach ceny oferowane przez producentów niektórym sieciom handlowym na wybrane produkty bywają rażąco niższe od cen oferowanych w kanale tradycyjnym lub dla innych sieci handlowych. Nierzadko oscylują poniżej kosztów wytworzenia. To bardzo szkodliwa praktyka, która zaburza równowagę na rynku. Skomplikowana sytuacja w branży w I półroczu bieżącego roku wymusiła na wielu producentach weryfikację polityki cenowej i większą dyscyplinę w zakresie rentowności, co z pewnością jest dobrym prognostykiem dla rynku.

- Jak to wygląda w Zakładach Mięsnych Silesia?

- My staramy się różnicować ofertę kierowaną do kanału nowoczesnego i kanału tradycyjnego, aby były wobec siebie komplementarne i nie tworzyły niezdrowych relacji na rynku. Jako jeden z największych producentów przetworów mięsnych w Polsce z nowoczesnym zapleczem technologicznym jesteśmy dla sieci handlowych liczącym się partnerem, który zapewnia możliwość produkowania dużych partii przetworów mięsnych przy zachowaniu wysokiej jakości i powtarzalności oraz konkurencyjnych cen.

Czytaj też:

Prezes Silesia: Planujemy zakup nowych maszyn i linii technologicznych

Prezes Silesia: Na rynku mięsa nie będzie rewolucji

Prezes Silesia: Ceny krajowego surowca wymuszają import wieprzowiny zza granicy

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • okradziony 2011-07-21 16:00:23

    Pan Rawa w tym tygodniu promuje Woźnicę jeszcze tylko o adres Woźnicy proszę

    Odpowiedz
  • bigos 2011-07-21 23:57:27

    Pewien zakład tak zweryfikował swoją politykę cenową że za żywiec dostawcom nie zapłacił wcale. Nikt nie musi zgadywać jaki to zakład...

    Odpowiedz
  • jasiu 2011-07-22 09:47:07

    każda wymówka jest dobra by obniżyć cenę świń o okraść rolnika a sieci handlowe są niemieckie angielskie .....i dbają o interesy swoich hodowców a głupie polaczki takie jak pan sprowadzają z zachodu tańsze elementy ale oni wiedzą że za parę lat surowca zabraknie i wtedy przejmą polskie rolnictwo a durnie wylecą na bruk żeby przeżyć musicie zadbać o polskiego rolnika a nie pomagać nemcom pozbyć się niechodliwych nadwyżek

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!