Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes UPEMI: Afery nie przekreślają faktu, że polskie wyroby mięsne są jednymi z najlepszych w Europie

Ostatnie tygodnie pokazały - jak łatwo, w imię źle pojętego interesu, można zaszkodzić wizerunkowi całej branży mięsnej. Zarówno mieszanie rodzajów mięs i wprowadzanie ich do europejskiego obiegu, jak i nie w pełni przestrzegane procedury produkcyjne, budzą naszą ogromną troskę - mówi Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Prezes UPEMI: Afery nie przekreślają faktu, że polskie wyroby mięsne są jednymi z najlepszych w Europie
Wiesław Różański, prezes UPEMI

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 26-03-2013, 12:07
- Afery nadszarpnęły reputację polskich produktów mięsnych. Czy wciąż można mówić o ich wysokiej jakości?

- Ostatnie tygodnie pokazały - jak łatwo, w imię źle pojętego interesu, można zaszkodzić wizerunkowi całej branży mięsnej. Zarówno mieszanie rodzajów mięs i wprowadzanie ich do europejskiego obiegu, jak i nie w pełni przestrzegane procedury produkcyjne, budzą naszą ogromną troskę. Od lat budowana solidna pozycja, zarówno w zakresie jakości produktów, jak i procesie ich wytwarzania, broni podstaw jej funkcjonowania. Ten, kto próbuje - wbrew tym zasadom, wprowadzać na rynek produkt - musi liczyć się z bardzo poważnymi konsekwencjami. Polskie produkty są i będą nadal jednymi z najlepszych w Europie.

- Ale jak producenci mogą przekonać do tego klientów?

- Każdy z zakładów doskonale wie, że na tak trudnym wspólnotowym rynku jedynie powtarzalny, wystandaryzowany produkt ma szanse skutecznie konkurować. Dlatego też zarówno w procesie ich wytwarzania, jak i dystrybucji, stosuje się systemy kontroli nad jakością. Wdrażane na rynku systemy gwarancji jakości QAFP, QMP, PQS - dodatkowo wzmacniają nadzór nad produktem wytwarzanym w ścisłe określonych procedurach. QAFP - system gwarantowanej jakości obejmujący swym zakresem mięso drobiowe, wieprzowe oraz produkty wytwarzane z tego rodzaju mięs, w ściśle określony sposób standaryzuje i podnosi ich walory. Stanowi również podstawy do obrony polskiej hodowli i dobrego polskiego smaku.

- Czy marketing i PR stoi w branży mięsnej na zadowalającym poziomie?

- W dobie bardzo szybkiego rozwoju gospodarki i tego, co się z tym nierozłącznie wiąże - tylko jasny i czytelny przekaz informacji o produkcie ma możliwość powodzenia. Żywność wygodna zdobywa coraz więcej zwolenników, żyjemy coraz szybciej i za mało czasu poświęcamy na celebrowanie konsumpcji żywności. Dlatego też produkt powinien cechować się najwyższymi walorami smakowymi i gwarantować konsumentom, w zależności od rodzaju produktu, powtarzalny standard. Marka produktu, często budowana latami, stając się rozpoznawalną, gwarantuje stabilną pozycję producentom. Niestety - nie każdego stać na wydatkowania ogromnych środków na promocję i reklamę. Uczestnictwo i przyjęcie rygorystycznych zasad systemu gwarantującego jakość QAFP, daje bardzo duże możliwości na wypromowanie objętych takim certyfikatem produktów. Myślę, że w dobie szukania sensacji i niejednokrotnie wielu przekłamań, czas na wspólne działania. Systemy jakości taką szansę dają i należy to wykorzystać. W imię obrony branży i zadowolenia konsumenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    konina RSS ALERT    /    jakość RSS ALERT    /    public relations RSS ALERT    /    QAFP RSS ALERT    /    System QMP RSS ALERT    /    PQS RSS ALERT    /    systemy jakości RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • AST 2013-03-27 09:53:55
    PROSZĘ ZAPYTAĆ ODBIORCÓW NASZYCH WĘDLIN O OPINIĘ NA TEMAT NASZYCH WYROBÓW A NIE WYGŁASZAĆ SWOICH OPINNI JAKO OPINII TYCH ODBIORCÓW. PO CO TE CIĄGŁE WMAWIANIE GŁUPOT? CO ZA LUDZIE?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!