Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes UPEMI: Eksporterzy wieprzowiny potrzebują rynków azjatyckich

Obecnie najważniejsze jest przywrócenie możliwości eksportu wieprzowiny na rynki azjatyckie, gdyż nasza nieobecność tam jest wykorzystywana przez konkurencję - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Prezes UPEMI: Eksporterzy wieprzowiny potrzebują rynków azjatyckich
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot. UPEMI)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 21-06-2014, 11:08

Początek bieżącego roku zapowiadał się obiecująco dla branży mięsnej. - Dobre wyniki eksportowe za 2013 rok dawały przekonanie, że rok obecny będzie jeszcze lepszy pod względem salda handlowego. Szczególnie ważne były dla naszego kraju rynki wschodnie, takie jak Unia Celna czy rynki azjatyckie, a wśród nich szczególnie perspektywiczny wydawał się rynek chiński. Wykryte w lutym na terenie Polski, w rejonie granicy z Białorusią dwa potwierdzone przez służby weterynaryjne przypadki ASF wśród padniętych dzików, przekreśliły jednak wszystkie plany związane z eksportem wieprzowiny - przyznaje Wiesław Różański.

- Mimo, że nie stwierdzono u nas przypadków choroby wśród trzody chlewnej, embargo na polską wieprzowinę i wyroby wieprzowe wprowadziła Rosja, Białoruś, Ukraina i Kazachstan oraz Chiny, Japonia i Korea Południowa. Zmieniło to diametralnie sytuację branży mięsnej i wymusiło na wielu podmiotach w niej funkcjonujących wprowadzenie zarządzania kryzysowego i przekierowanie produkcji. Niewątpliwie utrudni to działanie polskiego sektora mięsnego w bieżącym roku i jest to problem całego kraju, a nie tylko jego wschodniej części - dodaje.

W chwili obecnej najważniejsze jest przywrócenie możliwości eksportu na rynki azjatyckie, gdyż nasza nieobecność tam została natychmiast wykorzystywana przez konkurencję. - Warto nadmienić, że do Chin w roku ubiegłym wyeksportowaliśmy prawie 52 tys. ton wieprzowiny za prawie 68 mln euro, do Japonii 25 tys. ton za 76 mln euro, a do Korei eksport wyniósł 10 tys. ton za kwotę 23 mln euro - przypomina prezes UPEMI. - Rynki azjatyckie są bez wątpienia strategicznymi dla nas, dlatego strona polska podjęła już odpowiednie działania, by renegocjować zapisy w świadectwach zdrowia i umożliwić jak najszybsze zniesienie blokad - zaznacza.

- Polska jako duży eksporter wieprzowiny musi zintensyfikować swoje działania w kwestii budowania długofalowej, świadomej strategii eksportowej, której znacząca część powinna dotyczyć promocji - ocenia.

Wiesław Różański zwraca uwagę, że zwiększanie eksportu jest nierozerwalnie związane z promowaniem produktu na rynkach docelowych oraz prowadzeniem konsekwentnych i stałych działań informacyjnych i biznesowych, które wzmacniają eksporterów. - Dlatego jestem przekonany, że spójne programy informacyjno-promocyjne wsparte biznesem są właściwą droga do budowania dalszych perspektyw eksportowych dla Polski. UPEMI jako organizacja branżowa od wielu lat jest wierna tej misji i poprzez swoje działania międzynarodowe wspiera branżę mięsną m.in. na rynkach USA, Wietnamu i Korei Południowej - wylicza prezes UPEMI.

- Kluczowe jest tu jednak łączenie działań organizacji branżowych z rządowymi programami promocji, aby poprzez uzyskiwany efekt synergii budować mocny i atrakcyjny wizerunek polskiej żywności na świecie. Jestem przekonany, że polscy przedsiębiorcy będą doskonale wiedzieli jak to wykorzystać - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    promocja mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!