Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes UPEMI: Koniunktura na rynku mięsa jest obecnie nieprzewidywalna

Niskie pogłowie trzody chlewnej nie pozostało bez wpływu na zmiany w strukturze jej sprzedawców. Na dodatek ceny zbóż rosną, a wraz z nimi koszty produkcji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Prezes UPEMI: Koniunktura na rynku mięsa jest obecnie nieprzewidywalna
Wiesław Różański, prezes UPEMI

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 21-08-2012, 17:59

W nie najlepszej sytuacji są małe zakłady ubojowe i rozbiorowe. - Sytuacja na rynku jest skomplikowana. Większość osób z branży określa ją tylko jednym słowem: kryzys - podkreśla Różański. - Wielu producentów przypuszcza, że część firm w ciągu najbliższych lat zniknie z rynku albo zostanie przejęta w ramach konsolidacji branży - dodaje.

Zauważa, że koniunktura na rynku mięsa jest obecnie nieprzewidywalna. - Mam jednak nadzieję, że przemysł mięsny przeżyje znów swój renesans. W końcu polskie mięso to produkt znany i ceniony na całym świecie - zaznacza prezes UPEMI. - Istnieje potrzeba dalszego wspierania eksportu. W przypadku hodowców trzody, w oparciu o strategie rozwoju polskiej hodowli, odbudowa stada. Jeśli zaś chodzi o wyroby gotowe, to niezbędne są działania zmierzające do standaryzacji i specjalizacji produkcji - wskazuje Wiesław Różański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    trzoda chlewna RSS ALERT    /    spowolnienie gospodarcze RSS ALERT    /    kryzys gospodarczy RSS ALERT    /    kryzys finansowy RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • hohoł 2012-08-21 23:33:57
    mamy odbudować stada ,żeby tacy jak ty znowu nas okradli ?
  • Jarro 2012-08-22 09:55:46
    Oto słowa godne zawodu prezesa: Koniunktura jest nieprzewidywalna!!! Brawo, tylko się pytam, za co bierzecie kasę? Za tak takie przepowiednie? Czy może za podróże globtroterskie z cyklu oryginalne podróże szlakiem targów branży spożywczej? Wasz system jakości - niewypał, chiński pawilon - niewypał, dalej wymieniać? Może w końcu warto zająć się działaniem na rzecz branży (skoro za to dostaje się kasę) a nie wątpliwej jakości przedsięwzięciami byznesowymi.
  • anka ZM 2012-08-23 15:01:10
    Myślę, że nadszedł czas aby organizacje reprezentujące branże też wreszcie się skonsolidowały! Po co trzy organizacje? Pan prezes UPEMI ze świtą jeździ sobie po całym świecie. Pozostali dwa prezesi też, choć nieco mniej. Po co nam trzy różne programy jakości/promocji itp? Jak to służy polskiej branży mięsnej? W firmach kryzys, wiele firm ledwie wiąże koniec z końcem, a pan prezes tylko myśli o kolejnych wyjazdach. A to Korea, a to USA... - tylko czy ktoś to przeliczył na kontrakty eksportowe. A jeśli tak, to czy ktoś zapytał czy tych kontraktów nie moża uzyskać bez tych drogich podróży? Czy pan prezes w ogóle zna angielski, żeby się swobodnie dogadać? Po co trzy organizacje robiące pdobne rzeczy i wydające NASZE pieniądze? To jest straszliwe marnotrawstwo!!! i to w czasach kryzysu!!! Powinnismy zrobic z tym porzadek wreszcie! Proponuje powołać nowego prezesa, nowej organizacji, kogoś powszechnie szanowanego w branży. Dotychczasowych trzech prezesów zrobić wiceprezesami lub dyrektorami i połączyć wysiłki na rzecz promocji naszej branży za granicą i w kraju....
  • jaro 2012-10-13 17:28:23
    pan prezes ma cos na sumieniu on wie co 19 93rok więc niech sam zrezygnuje bo i tak ktos zniszczy mu kariere tak jak on niszczy ludzi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!