Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes UPEMI: Rynek amerykański wymaga dużych nakładów na promocje

Rynek amerykański wymaga ogromnych nakładów na promocję. Bez uczestnictwa w targach takich jak Fancy Food, nikt się nie dowie o naszej ofercie, gdyż rynek amerykański jest nastawiony w dużo większym stopniu na siebie niż np. rynek azjatycki - powiedział w Waszyngtonie Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Prezes UPEMI: Rynek amerykański wymaga dużych nakładów na promocje
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI)

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 19-06-2012, 16:58

Podkreśla, że Ameryka stara się bardzo promować swoje produkty, poza tym jest tu silna konkurencja z innych państw. Mimo tego, polskie produkty są tu obecne i cieszą się uznaniem. Jest to jednak w dużej mierze zasługa polonii, która jest głównym odbiorcą i konsumentem polskiej żywności - mówi Wiesław Różański.

Rynek amerykański jest trudny i bardzo wymagający. - Warto na tym rynku być, z tego względu jako UPEMI staramy się wspierać nasze przedsiębiorstwa w organizacji promocji - mówi prezes UPEMI.

W 2011 roku sprzedaliśmy do Stanów Zjednoczonych dwa tysiące ton mięsa. - Są to przede wszystkim żeberka, które są hitem na tym rynku. W tym roku ten eksport będzie większy. Niestety inne elementy mięsne są tutaj tańsze niż sprowadzane z Polski. Oprócz żeberek, wysyłamy tu sporo wędlin, konserw mięsnych - takich produktów, które mają ponad trzy miesięczny termin przydatności do spożycia. Jest to ważne ze względu na czas transportu i dystrybucji w tym ogromnym kraju - mówi szef UPEMI.

Ameryka chroni swój rynek w rygorystyczny sposób, a my czekamy na swój czas. Poprzez organizowanie promocji pokazujemy amerykańskim politykom i konsumentom, że jesteśmy, że mamy dobre i ciekawe produkty i chcemy je sprzedawać. Jestem przekonany, że z czasem będziemy realnie istnieli na tym rynku - twierdzi Wiesław Różański.

Targi żywności Fancy Food Show to jedna z największych i najstarszych tego typu imprez. Zazwyczaj odbywają się w Nowym Jorku, ale w tym roku wyjątkowo w Waszyngtonie. Impreza potrwa do wtorku. Uczestniczy w niej kilka tysięcy firm z całego świata.

Wymiana handlowa produktami spożywczymi między Polską a USA jest niewielka, ale wciąż rośnie. W 2011 r. wyeksportowano żywność za 209,7 mln euro, zaś sprowadzono - za 188 mln euro. Nadwyżka eksportu nad importem wyniosła w ubiegłym roku 21,7 mln euro, podczas gdy w 2010 r. saldo wymiany było ujemne i wyniosło ok. 9 mln euro. Do USA wyeksportowano przede wszystkim szynkę wieprzową (przetworzoną lub konserwową), wódkę, przetworzone ryby (w tym śledzie), filety rybne, gluten pszenny oraz wyroby czekoladowe. Natomiast z USA sprowadzamy głównie makuchy z ekstrakcji oleju sojowego, nieprzetworzony tytoń oraz wino ze świeżych winogron.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    Fancy Food Shows RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Al kapone 2012-06-21 07:38:27
    Wolicie dawać kasę amerykanskiemu handlowi ,nie dawać kasy polskim farmerom......skurwiele jebane
  • jubus 2012-06-21 07:51:05
    Coś Pan tak bredzisz. Kultury to gdzie żeś się uczył, chamie. Patrząc na Pańskie chamstwo i prostactwo, lepiej byłoby dawać \"kasę amerykańskiemu handlowi\", mimo, że niczego takiego w artykule nie napisano. Poza tym w Polsce nie ma farmerów tylko rolnicy małohektarowi i dobrze.
  • Witek (co się na niczym nie zna) 2012-06-22 11:28:57
    Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.108.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!