Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes UPEMI: sektor mięsny poradził sobie w handlu zagranicznym

W ostatnich latach polscy przedsiębiorcy zmuszeni zostali do poszukiwania nowych rynków zagranicznych i budowania nowych strategii eksportowych. Znaczną część eksportu kierowana jest na rynki unijne, jednak to dalekie kraje stają się coraz bardziej atrakcyjne dla polskich firm. Zdaniem Wiesława Różańskiego, prezesa Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, polski sektor mięsny poradził sobie dobrze w handlu zagranicznym.

Prezes UPEMI: sektor mięsny poradził sobie w handlu zagranicznym
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot. mat.pras.)

Autor: RW,portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2016, 13:32

W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański podkreśla, że w przypadku branży wieprzowej trudna sytuacja podyktowana jest przede wszystkim konsekwencjami wprowadzenia w 2014 roku embarga - przedłużonego do sierpnia 2016 roku - na import polskiej wieprzowiny przez Rosję i kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, w związku z wystąpieniem przypadków choroby ASF w naszym kraju. 

- Utrata rynków wschodnich i blokada rynków azjatyckich dla polskiej wieprzowiny nie pozostały bez wpływu na opłacalność hodowli i spadek cen skupu. Mimo jednak splotu tych wielu niekorzystnych czynników i zdarzeń, polski sektor mięsny poradził sobie dobrze w handlu zagranicznym - przyznaje prezes UPEMI.

Jak dodaje naturalnym stało się, że pierwszej kolejność sektor mięsny zwrócił się w kierunku państw Unii Europejskiej. Nieprzypadkowo zatem porównując na podstawie danych FAMMU/FAPA i GUS pierwsze półrocze 2015 roku do analogicznego okresu roku 2014 widać wyraźny, bo aż 13,5 proc. wzrost eksportu polskiej wieprzowiny na rynki unijne, co jak przypomina Różański daje 85 proc. wartości krajowej produkcji nieprzetworzonej wieprzowiny w tym okresie.

- Najbardziej perspektywicznie z punktu widzenia branży wołowej i drobiarskiej jawią się rynki krajów azjatyckich w tym przede wszystkim Chiny oraz Afryka i Bliski Wschód. Wśród krajów azjatyckich korzystnie wyglądają takie rynki jak Hongkong, Singapur, Korea Południowa, Japonia oraz Wietnam, natomiast z kontynentu afrykańskiego oraz Bliskiego Wschodu należy wymienić przede wszystkim: Egipt, Algierię, Arabię Saudyjską, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Tunezję czy Turcję - mówi Różański. Podkreśla również, że rozwój sytuacji społeczno-politycznej w większości wymienionych krajów muzułmańskich pozwala przypuszczać, że zwiększą one import żywności. 

-  Kraje z tego obszaru mogą stać się ważnym partnerem w handlu polską wołowiną, drobiem oraz wędlinami wołowymi i drobiowymi - zauważa Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Antek 2016-03-30 18:30:43
    To na pewno jest zasługa Różańskiego i UPEMI !!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.62.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!