Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes ZM Dobrosławów: W 2011 r. zanotowaliśmy rentowność na poziomie 4 proc.

Wyniki ZM Dobrosławów były w 2011 r. dużo lepsze niż rok wcześniej. W 2010 r. rentowność wyniosła 2,6 proc. Natomiast w ubiegłym roku utrzymywała się na poziomie ok. 4 proc. – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryk Amanowicz, prezes ZM Dobrosławów.

Prezes ZM Dobrosławów: W 2011 r. zanotowaliśmy rentowność na poziomie 4 proc.
Henryk Amanowicz, prezes ZM Dobrosławów (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 02-02-2012, 08:12

Zwiększyły się obroty firmy. - Nasze obroty sprzedaży zamkną się w przybliżonej kwocie 120 mln zł - podkreśla Amanowicz. - Myślę, że zakłady mięsne, które w swoich strukturach posiadają skup, ubój, rozbiór, oraz produkcję wędlin a także własną flotę transportową i sieć dystrybucji nie mają w tej chwili powodów do narzekania. Dobrze radzą sobie firmy mięsne, które nie mają nadmiernego obciążenia kredytowego a posiadają pozwolenia eksportowe na ważne rynki, takie jak Rosja, Ukraina czy Białoruś - dodaje.

To właśnie przychody z eksportu prezes ZM Dobrosławów wskazuje w pierwszej kolejności, jako źródło wzrostów sprzedaży w ubiegłym roku. - Mamy coraz więcej kontraktów za granicą. Handlujemy przede wszystkim z Rosją, Ukrainą i Białorusią. Coraz więcej mięsa wołowego wysyłamy do Kazachstanu. Można stwierdzić, że wzrost eksportu był w 2011 r. bardzo duży - zaznacza.

Jego zdaniem, jeżeli sytuacja polityczna w Polsce będzie stabilna, to najbliższe dwanaście miesięcy dla branży mięsnej rokuje dalszy rozwój kontaktów handlowych i w efekcie rozwój firm i eksportu. - Działania rządu w kierunku otwierania nowych rynków dla eksporterów żywności stwarzają korzystne możliwości biznesowe - ocenia Henryk Amanowicz. - Duże znacznie dla rozwoju eksportu mięsa mają także działania Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, które poprzez kampanie promocyjne kształtuje pozytywny klimat dla prowadzenia działalności eksportowej - akcentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Henryk Amanowicz RSS ALERT    /    ZM Dobrosławów RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Karol 2012-02-02 08:39:30
    Rozumem ze PSL i PO mają ogromne w tym zasługi.... Gościu nie chwal się bo ci ,,walnie\'\' to wszystko w krótkim czasie O ile jest to prawda w co wątpie to siec cicho i odkładaj kase na gorsze czasy które przyjdą i do ciebie....!
  • normalny 2012-02-02 09:44:41
    Karol biedaku Tobie oprócz włosów w życiu to chyba nic nie wyszło.Dawaj rady tym którzy mają problemy a nie tym którzy ciężką pracą całej rodziny stali się wzorem dla całej branży.Panie Henryku tak trzymać
  • NAJLEPSI_DLA_NAJLEPSZYCH 2012-02-08 01:08:21
    NAJLEPSI_DLA_NAJLEPSZYCH POZYTYW DLA NORMALNEGO

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.85.57.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!