Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes ZM Duda Silesia: Polski rynek wędlin musi dojrzeć do wysokich marż

Rentowność branży mięsnej jest zaniżana przez zakłady znajdujące się w trudnej sytuacji rynkowej i ekonomicznej. To one starają się sprzedać swoje wyroby za wszelką cenę, często po kosztach wytworzenia, a niejednokrotnie także poniżej tych kosztów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes ZM Duda Silesia.

Prezes ZM Duda Silesia: Polski rynek wędlin musi dojrzeć do wysokich marż

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2010, 18:58
- Czemu rentowność branży mięsnej wciąż jest niska?

- Rentowność branży mięsnej jest zaniżana przez zakłady znajdujące się w trudnej sytuacji rynkowej i ekonomicznej. To one starają się sprzedać swoje wyroby za wszelką cenę, często po kosztach wytworzenia, a niejednokrotnie także poniżej tych kosztów. W ten sposób psują rynek. Do wyższych marż polski rynek musi dojrzeć. Nie stanie się to za rok lub dwa. Potrzeba trochę więcej czasu.

- Skoro polskie firmy nie chcą przejmować upadających zakładów, może zajmie się tym kapitał zagraniczny?

- Moim zdaniem w najbliższych latach zachodnie koncerny będą omijać Polskę szerokim łukiem. Sami prowadziliśmy dwa lata temu rozmowy z kilkoma europejskimi gigantami, jak chociażby z Toennies Fleisch. Z przebiegu negocjacji można było jasno wywnioskować, że zainteresowanie polskim rynkiem ogranicza się do chęci prowadzenia sprzedaży asortymentu produkowanego w rodzimych zakładach, aniżeli do inwestowania w działalność produkcyjną w Polsce. W obecnej sytuacji bardziej prawdopodobne wydaje się, że zagraniczny kapitał branżowy będzie ograniczał swoją aktywność na rynku krajowym.


Czytaj też: Prezes ZM Duda Silesia: W branży mięsnej większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Woźnica RSS ALERT    /    ZM Duda Silesia RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    marże RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • hodowca 2010-10-29 19:15:41
    kiedyś kilogram dobrej kiełbasy kupowałem za dwa kilogramy żywca ,teraz muszę płacic cztery kilo a szanowny pan głosi ,że marże są za niskie. pan robi sobie z nas wariatów
  • Ciekawy 2010-10-29 22:04:19
    Pan hodowcca raczy żartowac. Kiedy dobra kiełbasa kosztowala tyle co dwa kg zywca?
  • hodowca 2010-10-30 19:46:22
    dzisięc lat temu zakład EMIS Niemojewo cena skupu 3.50 cena kiełbasy 5,70
  • Bydle 2010-10-30 22:48:47
    Taaaa.... I Duda należy do tych zakładów co to mają super sprzedaż, a na jednym z rynków by sprzedać rozdają telewizory i laptopy. Ciekawi co za matoł liczył zyskowność tego przedsięwzięcia? Brak sprzedaży wymuszają nagrodami. Brawo.
  • ciekawy 2010-10-30 22:56:30
    \"Brak sprzedaży wymuszają nagrodami\"? Co to znaczy? Że dają nagrody, jak ktoś nie kupi ich produktu?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.143.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!