Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes ZM Duda Silesia: W branży mięsnej większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu

Nie ma chętnych do przejęć, do odważnych inwestycji. Firmy z branży prowadzą raczej zachowawczą politykę. Wynika ona między innymi z potężnej nadwyżki mocy produkcyjnych w sektorze mięsnym - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Duda Silesia.

Prezes ZM Duda Silesia: W branży mięsnej większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2010, 17:41

- 2010 r. zmienił rynek mięsa?

- W skali makro bieżący rok niewiele zmienił. Mimo, że bardzo wiele zakładów znalazło się w trudnej sytuacji rynkowej, konsolidacja postępuje tak powoli, że praktycznie jej nie widać. Nie ma chętnych do przejęć, do odważnych inwestycji. Firmy z branży prowadzą raczej zachowawczą politykę. Wynika ona między innymi z potężnej nadwyżki mocy produkcyjnych w sektorze mięsnym. Problemem jest też brak specjalizacji poszczególnych zakładów. Każdy chce produkować wszystkie asortymenty, a takie podejście jest nieperspektywiczne.

- I nikt tego nie widzi?

- Kilka średnich i dużych firm zaczyna robić pierwsze kroki w kierunku specjalizacji. Jednak nadal większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu. To spory problem w branży.

- W Duda Silesia jest inaczej?

- Nasz zakład przeszedł diametralną metamorfozę. Postawiliśmy na daleko idącą specjalizację. Jej ważnym elementem jest proces zawężania asortymentu. Trzy lata temu w zakładzie produkowanych było ponad tysiąc asortymentów, w tej chwili to około czterystu wyrobów, przy czym czarnymi końmi sprzedaży jest około 80 produktów. Tutaj znajduje zastosowanie zasada Pareto - 20 proc. asortymentu generuje 80 proc. przychodu. Proces eliminacji słabo rotujących produktów trwa nadal.

Czytaj też:
Prezes ZM Duda Silesia: Polski rynek wędlin musi dojrzeć do wysokich marż

Duda Silesia zadebiutuje na GPW w 2012 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Woźnica RSS ALERT    /    ZM Duda Silesia RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • hodowca 2010-10-29 19:21:14
    tylko wariaci budują zakłady ni patrząc na zaplecze surowcowe a to jest coraz mniejsze bo my nie będziemy dapłacac do produkcji .jak my nie zarobimy to i wy pójdziecie z torbami
  • chodowca 2010-10-30 22:12:02
    Specjalizacja, która najlepiej wam wychodzi to ....PLAJTY i UPADŁOŚCI !!!!! Prawdziwa wańka - wstańka.
  • jureczek 2010-10-30 22:43:56
    Specjalizacja w produkowaniu gówna. Czy to faktycznie jest perspektywiczne? nie wiem... może? Zasadne zaczyna się robić sformułowanie: \"jedzmy gówno, miliony much nie mogą się mylić\".
  • bols 2010-10-30 23:01:52
    A jednak, to jest perspektywiczne. Bardziej niż robienie 1000 asortymentów ze wszystkich segmentów cenowych w jednym zakładzie.
  • jureczek 2010-10-31 20:30:59
    Bols może i tak ale czy ty znasz choć jeden dobry produkt z zakładów chemicznych DUDA?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.205.93.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!