Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes ZM Henryk Kania: Będziemy potrzebowali więcej mocy produkcyjnych

Nasze obroty wzrosły w 2012 r. o kilkadziesiąt procent. Zakładam, że kolejne lata przyniosą kontynuację tego trendu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

Prezes ZM Henryk Kania: Będziemy potrzebowali więcej mocy produkcyjnych
Henryk Kania, prezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 03-01-2013, 10:06
- Od momentu wejścia ZM Henryk Kania upłynął już prawie rok. Opłacało się?

- Wszyscy wiedzą, że zarówno rynek kapitałowy, jak i giełdowy są obecnie bardzo trudne. Wynika to z ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego. Jednakże dla naszej spółki ostatnie dwanaście miesięcy obfitowało w wyzwania. Wiele się nauczyliśmy. Sposób w jaki postrzegamy w tej chwili rynek jest diametralnie różny od tego, jak patrzyliśmy rok lub dwa lata temu. Podsumowując, wejście na giełdę było dobrą decyzją i jestem z niej zadowolony.

- Jak dotąd obecność firm mięsnych na giełdzie niekoniecznie wiązała się z sukcesem. ZM Beef-San i ZM Herman kompletnie zmieniły charakter działalności. PKM Duda przechodzi obecnie trudny okres. Co pozwala sądzić, że w przypadku Pana spółki będzie inaczej?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Kłopoty wymienionych firm nie wynikały z tego, że były one obecne na giełdzie, lecz z zupełnie innych przyczyn. Nie bez znaczenia są w tym kontekście segmenty branży, w których prowadziły one, bądź prowadzą nadal działalność. Poza tym, każda spółka ma swoją strategię. Przykładowo, my nieco inaczej oceniamy kierunki rozwoju branży mięsnej niż PKM Duda. Inna jest też specyfika naszej działalności. Dlatego nie ma sensu tworzenie wspólnego mianownika między różnymi firmami tylko dlatego, że znajdują się one na rynku kapitałowym. Co prawda, na pierwszy rzut oka działamy w tej samej branży, ale w rzeczywistości skupiamy się na jej skrajnie różnych segmentach.

- Dlaczego nie zdecydował się Pan na wprowadzenie zakładów na giełdę w konwencjonalny sposób, poprzez IPO?

- Już w zeszłym roku koniunktura gospodarcza nie była szczególnie korzystna. To wpłynęło na decyzję o połączeniu ze spółką IZNS Iława. Obrana droga była po prostu łatwiejsza i bardziej przyjazna.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    ZPM Henryk Kania RSS ALERT    /    GPW RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    giełda RSS ALERT

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!