• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZM Henryk Kania: Planujemy zwiększyć skalę działalności

W 2015 roku zamierzamy w pełni wykorzystać nasz potencjał oraz perspektywy rynku. Głównym celem spółki jest stałe zwiększanie skali działalności. W planach na najbliższe 12 miesięcy jest m.in. rozszerzenie linii asortymentowej wyrobów plastrowanych, większa sprzedaż produktów pod marką własną, wdrożenie programu umaszynowienia procesów przetwórczych oraz optymalizacja i automatyzacja produkcji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2015, 08:33
Prezes ZM Henryk Kania: Planujemy zwiększyć skalę działalności

Zakłady Mięsne Henryk Kania osiągnęły w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i jest o 108 proc. wyższy rok do roku. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.

- Rok 2014 był dla Zakładów Mięsnych Henryk Kania niezwykle owocny. Kolejny rok z rzędu utrzymaliśmy kilkudziesięcioprocentową dynamikę przyrostu przychodów ze sprzedaży. Przeprowadziliśmy też emisję obligacji i rozszerzyliśmy nasze portfolio produktowe. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii utrzymaliśmy pozycję jednego z czołowych i najbardziej rozpoznawalnych producentów wyrobów mięsnych w Polsce. Znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania mają efektywne metody produkcji oraz współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju. W 2014 roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności naszych produktów. Wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w tym okresie do prawie 6 milionów gospodarstw domowych, a 44 proc. z nich dokonało zakupu naszych wyrobów więcej niż jeden raz - komentuje Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

- Rosnące zaufanie konsumentów cieszy nas najbardziej, ponieważ bez niego osiąganie tak dobrych rezultatów nie byłoby możliwe. W najbliższych miesiącach będziemy kontynuować naszą strategię, stale zwiększając skalę działalności i rozwijając się organicznie. Planujemy m.in. rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną oraz wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych. Wierzymy, że działania te przyczynią się do dalszych sukcesów ZM Henryk Kania i wzrostu wartości spółki - dodaje.

Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny.

Produkty marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro odnotowują regularny wzrost udziału wolumenowego w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy. W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14 proc. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla marek Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!