Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes ZM Nowak: Potrzebujemy ogólnokrajowej marki wędlin

Tworzenie marek narodowych, takich jak we Włoszech czy w Danii trwało latami. Taki proces nie jest możliwy do zrealizowany w 2-3 lata. Ale warto pamiętać, że wypromowanie np. szynek parmeńskich odbyło się w dużej mierze za pieniądze unijne - mówi Zbigniew Nowak, prezes ZM Nowak.

Prezes ZM Nowak: Potrzebujemy ogólnokrajowej marki wędlin

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 08-12-2009, 15:34

W UE pieniądze na promocję mogą otrzymać jedynie grupy producentów. Nigdy nie będzie to pojedynczy producent. - Indywidualny producent w skali europejskiej nie stanowi żadnej siły. Tylko działając wspólnie możemy coś osiągnąć - podkreśla Zbigniew Nowak. - Moim zdaniem największym wyzwaniem dla branży mięsnej jest obecnie znalezienie wspólnego rozwiązania na finansowanie działań branżowych - dodaje.

Z punktu widzenia ZM Nowak, czyli firmy regionalnej, która przez 18 lat działania wywalczyła już swoją pozycję, strategia funkcjonowania na rynku mięsa jest prosta. - Mamy sklepy. Budujemy centra dystrybucyjne. Rozwijamy się - wylicza Nowak. - Z punktu widzenia całej branży strategia musi wyglądać inaczej. Powinniśmy wypracować ogólnokrajową markę wędlin. Jeszcze lepiej byłoby, gdyby zaistniała ona na rynku światowym. To jest wyzwanie, któremu żaden pojedynczy średniej wielkości zakład mięsny nie podoła - zaznaczył.

W jego opinii wykreowanie tego rodzaju marki jest możliwe poprzez działania klastrowe, bądź innego rodzaju wspólne działania. - Powinniśmy zacząć myśleć o interesie całej branży mięsnej, nie tylko swojej firmy. W jakim celu? Oczywiście, przede wszystkim, aby zwiększyć rentowność przemysłu mięsnego - podsumowuje Zbigniew Nowak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Nowak RSS ALERT    /    ZM Nowak sp. z o.o. RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    marka RSS ALERT

KOMENTARZE (10)

  • Witek 2009-12-08 23:53:00
    Z całym szacunkiem dla Pana pomysłowości ale czy zna Pan kraj na świecie gdzie kilkoro (u nas musiałoby to być z 1000 firm) firm robi pod jedną marką narodową wędliny? Bo ja nie! A b. dobrze prześledziłem rynki europejskie i amerykańskie. Po co rzucać pomysły absurdalne kiedy można to załatwić całkiem inaczej w małych grupach producentów? A przy okazji wykosić konkurencję zagraniczną i duże molochy z naszego rynku ( a przynajmniej mocno utrudnić im życie) oraz dać po łapkach sieciom spożywczym, i to za jednym zamachem! A teraz niech Pan kombinuję jakie rozwiązanie mam na myśli. Bo ja znam takie rozwiazanie - proste i łatwe. To kosztuje tylko roku przygotowań! Ale na takie rozwiazanie mogą wpaść tylko Ci którzy dobrze znają rynek a nie swoje biurka . I skupiaja się na pracy na rynku a nie obijaja się po ministerialnych gabinetach. PS. przy wprowadzeniu tego rozwiązania zarbią też nieżle Rolnicy Indywidualni (szkoda że PSL ma ich w d...).
  • tomasz 2009-12-09 07:18:28
    Szanowny panie.Włochy Dania iNiemcy pilnują swojego rynku wieprzowiny jak pies miski ,a wy zamiast produkowac z krajowego dobrego surowca to jeżdzicie po całej unii i przywozicie odpady poubojowe [przodki wieprzowe to na zahodzie mięso 2 kategorii o puszkah i mrożonkach nie mówię] i zTEGO chcecie produkowac markowe produkty ????? Hyba głupota osągnęla szczyt. NA ZACODZI firmy małe i duże , produkty markowe robią ze starannie wyselekcjonowanego mięsa ,a WY chieli byście robic szynkę parneńską z łopadki [może nawet lekko nieświeżej] .Kupując na zachodzie odpady robicie sobie DOBRĄ REKLAME . Na zachodzie durniów nie ma tylko polakom w marketch można wciskac kit mając znajomości w sanepidziinspekcji wet ....itd.Wpolsce ludzie woląkupic świnię u rolnika zabic i zrobic świerży markowy produkt bo do sklepu mięsnego strach wejśc
  • turysta 2009-12-09 11:18:01
    mamy ogólnokrajowe marki wędlin np śląska toruńska zwyczajna..... ten sam smak iszybko w loduwce zmieniają kolor na zielony .a wy inwestujecie w rozwój zakładów, centrów dystrybucji , sklepy....biurowce ...a morze czas zainwestowac w JAKOSC....krakus sokołow morliny to kiedyś były marki znane na całym świecie...BYŁY, zmienił się włściciel surowiec ........zmienił się smak .Firma która chce zaistniec na rynku światowym musi wyróżniać się sakiem i jakością towaru a nie wielkością produkcji np\' mortadela ferrany \' produkowana przez mały zakład we włoszech i znana na całym świecie
  • chikenszak 2009-12-09 13:00:42
    do turysty: jadłeś tą mortadelę? smakowała ci? smaki w Hiszpanii??? - ten zjełczały łój wołowy w wędlinach, zapleśniałe kiełbasy francuskie, w każdym kraju od dziecka przyzwyczajamy się do lokalnego (narodowego - wow!) smaku. Ani hiszpańskie serano i chorizo nie zawojuje Polski ani nasze balerony nie zawojują innych krajów:-)
  • Witek 2009-12-10 10:01:05
    Tomasz idziesz w dobrym kierunku myślowym. Pomyśl czego brakuje aby nie było sprowadzane mięso z zagranicy gorszego sortu? A potem podziękuj Pawlakowi i spółce iż tak pięknie mówią i w tak piękny sposób rozkładają polskie rolnictwo. Bo obecny stan to tylko i wyłącznie ich wina. Gdyby się oni znali na gospodarce i rolnictwie zapewniam Tomaszu iż obecnej sytuacji by nie było. A wyjście jest proste. Ciekawe kto na nie wpadnie, a wynik bedzie jak poniżej napisałem. chikenszak - a to do końca nie jest takie pewne z tym zawojowaniem. W Polsce żyje może ze 2-3 tys. Francuzów, a ilu Polaków żyje we Francji i ich potomków w pierwszym lub drugim pokoleniu? My możemy liczyc na efekt Wlk. Brytanii a oni odwrotnie już nie! Tylko oczywiście cymbały z ministerstwa nic w tym kierunku nie robią. NIECH ŻYJE WIELKI I GŁUPI PSL (Partia Samolubnych Lumpów).

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!