• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZM Pekpol Ostrołęka: Największym problemem w czasie kryzysu, jest brak dostępu do pieniędzy

- Słowo kryzys nie schodzi z ust zarówno tych, którzy tracą, jak i tych, którzy zarabiają. Jednym z największych problemów, jakie pojawią się w momencie załamania gospodarczego, jest brak dostępu do środków pieniężnych - mówi Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol Ostrołęka.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-03-2009, 15:59
Prezes ZM Pekpol Ostrołęka: Największym problemem w czasie kryzysu, jest brak dostępu do pieniędzy

Zdaniem prezesa, można mieć najlepsze pomysły dotyczące rozwoju firmy, dystrybucji, czy ekspansji produktów, jednak bez niezbędnych środków finansowych, pozostaną one nie zrealizowane. - Kryzys pogorszył warunki prowadzenia biznesu w obszarze finansowym - zauważa Łączyński.

Po pierwsze firmy ubezpieczeniowe ograniczając swoje ryzyko obniżyły ratingi o około 25-50 proc. - Powoduje to wzrost zapotrzebowania na gotówkę. Jeżeli kupujemy taka samą ilość towaru, musimy mieć o 25-50 proc. więcej środków pieniężnych. W praktyce przekłada się to na próbę skrócenia terminu płatności odbiorcom lub obniżenie czasu przepływu pieniądza w firmie - zaznacza prezes Pekpolu Ostrołęka.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Po drugie banki są bardzo ostrożne i ograniczyły możliwości zaciągania kredytów. - Wytworzyły sztuczne bariery, co przełożyło się na podniesienie marż bankowych - podkreśla Tomasz Łączyński.

Czego w tej sytuacji branża mięsna oczekuje od rządu? - Dużym obszarem działań dla rządu są fundusze doręczeniowe. Pozwoliłyby one zwiększyć płynność pieniądza jak również mogłyby poluźnić "smycz finansową", która jest coraz bardziej wyczuwalna wśród firm z naszej branży - mówi Łączyński. - Kolejnym zagadnieniem, który leży głównie w gestii rządu są fundusze unijne i tempo ich uruchamiania. W ubiegłym roku w okolicach kwietnia złożyliśmy wnioski, które były rozpatrywane w marcu tego roku. Po wprowadzeniu zmian do projektów, wysłaliśmy je ponownie. Na ich rozpatrzenie nadal czekamy - relacjonuje.

Zdaniem prezesa Pekpolu, recesja jest bardzo dobrym czasem na poprawę wydajności i organizacji pracy. - Sukces rozleniwia, kryzys motywuje. Wykorzystujemy osłabienie złotówki do umocnienia bądź zaistnienia na zagranicznych rynkach. Jednak przeszkodą w dalszym rozwoju jest brak odpowiedniej ilości środków finansowych - podsumowuje.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Bart Simpson 2009-03-30 23:32:24

    Pełen szacunek dla Ciebie człowieku. Wreszcie jeden z niewielu mądrych w tej branży...

    Odpowiedz
  • dragon113 2009-03-31 00:02:39

    To fakt. Jedna z niewielu poukładanych firm.

    Odpowiedz
  • Przyprawa 2009-03-31 12:26:20

    Podobno jeden z najlepszych w branży tylko patrzeć jak go wyciągną. Jak się da skusic jakiemuś masarzowi, który się dorobił a teraz wszystko chrzani (wiecie o kim mówię, każdy z nas może kilku takich wymienić), to będzie następny, który się dobrze zapowiadał. Gó ... ne środowisko.

    Odpowiedz
  • Wróżka Wernyhorka. 2009-03-31 16:52:33

    Ja myślę iż tych masarzy już nie stać płacić takich poważnych pieniędzy jakie zarabiają Prezesi dużych zakładów. To już nie te czasy. Nawet średniego szczebla technolodzy nie chcą iść do mniejszych zakładów.

    Odpowiedz
  • sigma 2009-04-06 20:58:37

    co za poukładana firma, koń by się uśmiał

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!