Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes ZM Pekpol Ostrołęka: Trend wegetariański ma swoje plusy dla branży mięsnej

- Obserwujemy, że następuje trend zdrowej żywności, który dotyczy zarówno mięsa, jak i warzyw. Mam nadzieję, że tego typu zmiany dla nas, konsumentów są dobre. Nie ma więc powodu żeby narzekać, że społeczeństwo będzie zdrowsze. Jako branża powinniśmy po prostu dopasować się do tego, co jest na rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes ZM Pekpol Ostrołęka: Trend wegetariański ma swoje plusy dla branży mięsnej
Tomasz Łączyński, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 13-01-2020, 10:11

Zapytaliśmy Tomasza Łączyńskiego o opinię na temat rosnącej popularności wegetarianizmu oraz zjawisko ograniczania spożycia mięsa przez konsumentów.

- Na to pytanie powinienem udzielić dwóch odpowiedzi: jako konsument i jako osoba pracująca w branży mięsnej. Jako prezes zakładu mógłbym powiedzieć pewnie, że dla branży to zła informacja, że będziemy jeść więcej warzyw. Z drugiej strony ten trend też ma swoje plusy. O wszystkim decyduje rynek, a naszym zadaniem jest takie dostosowanie się, żeby jak najlepiej odczytać jego potrzeby - wskazał.

Prezes Pekpolu uważa, że branża powinna wyciągnąć wnioski z faktu, że ludzie jedzą więcej warzyw i postarać się wykorzystać tę tendencję.

- Obserwujemy, że następuje trend zdrowej żywności, który dotyczy i mięsa i warzyw. Mam nadzieję, że tego typu zmiany dla nas, konsumentów są dobre. Nie ma więc powodu żeby narzekać, że społeczeństwo będzie zdrowsze. Jako branża powinniśmy po prostu dopasować się do tego, co jest na rynku. Jeśli wcześniej w większej proporcji były produkty wysokowydajne, to zakład dostosowywał się do możliwości zakupu przez klienta i pieniędzy, którymi dysponował. Kiedyś do zakładów mięsnych stały kolejki, a ludzie chcieli dostać jakikolwiek surowiec. Dziś jest nadwyżka i trzeba szukać swojego miejsca na rynku, a działania promocyjne muszą się dostosować do tendencji rynkowych. Dziś trochę inaczej hodować trzeba trzodę i bydło. Będziemy produkować mniej, ale wyższej jakości - mówi.

Łączyński przyznaje, że produkcja warzywna nie jest dominująca dla ZM Pekpol, ale spółka trzyma rękę na pulsie.

- Uważnie patrzymy, w którą stronę powinniśmy się rozwijać. Możliwe, że powinniśmy funkcjonować na dwóch, trzech nogach, dzięki czemu będziemy bardziej stabilni w stosunku do rynku - podsumował.

Dlaczego wiele zakładów mięsnych może nie przetrwać 2019 i 2020 roku? Czy produkcja wegetariańska w zakładzie mięsnym ma sens? Z jakich przyczyn upadła koncepcja Polskiego Klastra Mięsnego? Czy produkcja pod markami własnymi sieci handlowych może być korzystniejsza niż pod marką producenta? - Zapraszamy do lektury pełnej treści rozmowy z Tomaszem Łączyńskim w Strefie Premium:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    ZM Pekpol RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!