Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Problemem dla drobiarstwa nie jest jedynie zamknięcie kanału HoReCa (wideo)

- Bezpośredni wpływ pandemii na sytuację w drobiarstwie realizuje się poprzez dwa kanały: HoReCa, zarówno na rynku wewnętrznym, jak i zewnętrznym, a po drugie przez utrudnienia w eksporcie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

Problemem dla drobiarstwa nie jest jedynie zamknięcie kanału HoReCa (wideo)
Jakub Olipra (po prawej) skomentował aktualną sytuację w polskim drobiarstwie, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 17-04-2020, 09:25

Jakub Olipra wskazuje, że problemem dla branży drobiarskiej nie jest jedynie zamknięcie kanału HoReCa.

- To niewątpliwie ważny czynnik, ale nie jedyny. Produkujemy o wiele więcej mięsa drobiowego niż wynosi nasze krajowe zapotrzebowanie, przez co jesteśmy uzależnieni od eksportu - mówi.

W ocenie analityka bezpośredni wpływ pandemii na sytuację w drobiarstwie realizuje się poprzez dwa kanały: HoReCa, zarówno na rynku wewnętrznym, jak i zewnętrznym, a po drugie utrudnienia w eksporcie.

- Przez te dwa czynniki rynek drobiu znajduje się pod presją, co widzimy w cenach, które silnie się obniżają. Zmienia się także struktura popytu na drób. Osoby, które konsumowały drób w restauracjach czy hotelach są dziś skazane na konsumpcję w domu, przez co następuje wzrost popytu w sklepach. Problemem jest to, że proces dostosowawczy postępuje wolno. Potrzeba czasu żeby zakłady znalazły nowych odbiorców sieciowych lub hurtownie. W efekcie obserwujemy przejściową nadpodaż, która oddziałuje w kierunku spadku cen - wskazuje.

Czy obecna sytuacja rynkowa w drobiarstwie może przyspieszyć procesy konsolidacji? Odpowiedź w materiale wideo:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jakub Olipra RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Credit Agricole RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2020 RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Timi 2020-04-17 12:04:35
    Co on gada. Jak czegoś jest na rynku 50% więcej niż potrzeba to cena spada do absurdalnych kwot. Dziś mięso można kupić z ubojni za 2,50 już ubite i zapakowane. Każdy wie że do UE nie wysyłamy paczkowanego mięsa bo tam jest protekcjonizm większy niż w Chnach. Na każdej paczce w sklepie w Niemczech czy Francji flaga wisi. Więc Polacy aby móc konkurować upychali swoje tańsze i co ciekawe lepsze od zachodniego mięso w gastronomi i produktach przetworzonych ale ten rynek właśnie siadł. Za to import z Ukrainy pięknie zalewa dodatkowo naszych producentów. Oczywiście wyhodowany w standardzie poza unijnym czyli na mączkach mięsno-kostnych i na stymulatorach nie stosowanych w Polsce ani w UE.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!