• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Producenci dań gotowych liczą na wyższą sprzedaż w okresie wakacyjnym

Na dania gotowe - jak policzyła firma badawcza Nielsen - Polacy wydali od grudnia 2011 do marca 2012 blisko 120 mln zł, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. W takim samym tempie rosła też wielkość rynku mierzona w tonach. Ale prawdziwe żniwa producenci mają w czasie wakacyjnych wyjazdów, kiedy częściej jadamy poza domem, np. na kempingach - pisze "Gazeta Wyborcza".
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 30-05-2012, 14:42

Gusta konsumentów od lat się nie zmieniają, najbardziej smakują flaki i fasolka po bretońsku. Najlepiej ze słoika. W Polsce ponad 95 proc. dań gotowych jest w słoikach, podczas gdy np. w Wielkiej Brytanii czy Francji zdecydowanie dominują te pakowane w puszki. Pod względem opakowań jesteśmy konserwatywni. Słabo przyjmują się u nas coraz bardziej popularne w Europie Zachodniej np. drugie dania na tackach (do odgrzania w mikrofalówce) czy zupy w tzw. doypackach, czyli elastycznych opakowaniach. Z obserwacji producentów wynika, że nasz konsument lubi widzieć, co jest w środku słoika.

"Gazeta Wyborcza" przyjrzała się słoikowi flaków zamojskich (500 g) produkowanych pod marką Stoczek. Na sklepowej półce taki słoik kosztuje 7,30 zł (z VAT). O cenie blisko w połowie decydują surowce, czyli przede wszystkim przedżołądki wołowe. Flaki drożeją, bo wołowina drożeje. Przez ostatnie dwa-trzy lata przedżołądki podrożały z grubsza o 100 proc.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!