Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Produkcja drobiu w Polsce wzrośnie w tym roku o ok. 7 proc.

Zgodnie z raportem Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej produkcja mięsa drobiowego w Polsce w 2013 roku wyniosła 1 685 tys. ton i wzrosła o 6,5 proc. Dynamika wzrostu była jednak nieco niższa niż w 2012 roku. Prognozy na 2014 rok są optymistyczne i zakładają wzrost produkcji drobiu o kolejne 7-7,5 proc. - podał Indykpol w raporcie kwartalnym.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2014, 09:46
Produkcja drobiu w Polsce wzrośnie w tym roku o ok. 7 proc.
fot. Od wielu lat poziom produkcji drobiu w Polsce przekracza potrzeby rynku krajowego

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak podał Indykpol, od wielu lat poziom produkcji drobiu w Polsce przekracza potrzeby rynku krajowego, dlatego około 35 proc. drobiu kierowane jest na rynki zagraniczne. Eksport stanowi koło napędowe polskiej produkcji drobiu i ma wyższe tempo wzrostu niż sama produkcja. W 2013 roku polscy producenci sprzedali za granicę 614 tys. ton drobiu, tj. o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Największym odbiorcą polskiego mięsa drobiowego są Niemcy, na drugim miejscu plasuje się Republika Czeska. Bardzo dobry rezultat uzyskano w eksporcie przetworów drobiowych, w ubiegłym roku sprzedano ich aż o 20% więcej niż rok wcześniej czyli 56,8 tys. ton, a jego wartość wyniosła 149 mln euro. Największymi odbiorcami polskiego mięsa i przetworów z drobiu były tradycyjnie państwa UE, a wśród nich głównie Niemcy, Wielka Brytania, Czechy i Francja. Najważniejszymi rynkami zbytu z krajów trzecich były Benin i Hongkong. Wzrosła ponad dwukrotnie sprzedaż do Chin oraz do krajów afrykańskich.

W raporcie zaznaczono jeszcze, że na rynku europejskim Polska jest znaczącym i wciąż rozwijającym się producentem i eksporterem mięsa drobiowego. Polscy producenci z sukcesem sprzedają na zachodzie Europy mięsa i elementy z gęsi, indyków oraz kurczaków. Mięso drobiowe produkowane w dobrych polskich zakładach nie ustępuje jakością produkowanemu w innych krajach europejskich i cieszy się dużym uznaniem klientów oraz konsumentów w Europie Zachodniej. Polski drób jest konkurencyjny cenowo dlatego jego udział w rynku unijnym systematycznie rośnie. W strukturze sprzedaży za granicę nadal dominuje rynek UE, na który trafia ok. 80 proc. łącznego wolumenu eksportu. Według danych Eurostat Polska stała się trzecim, po Francji i Holandii, eksporterem mięsa drobiowego na rynki pozaunijne. Polska na tle innych krajów unijnych wyróżnia się najwyższym, dwucyfrowym tempem wzrostu eksportu.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!