Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Promocja mięsa się profesjonalizuje

Działania promocyjne polskiej branży mięsnej są coraz bardziej profesjonalne – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

Promocja mięsa się profesjonalizuje
Jerzy Wierzbicki, prezes PZPBM (fot. PTWP)

Rynki zewnętrzne można podzielić na rynek wewnętrzny Unii Europejskiej oraz kraje trzecie. Aktywność promocyjna na obu obszarach wymaga odmiennego podejścia i środków. - Na rynku UE warto odnotować inicjatywę KRD IG oraz organizacji branżowych mięsa czerwonego, które wspólnie zorganizowały stoisko w ubiegłym roku na targach SIAL 2014 (KRD, Polskie Mięso, PZPBM) w Paryżu oraz ANUGA 2015 w Kolonii (KRD, UPEMI, PZPBM). Część firm, które wystawiały się indywidualnie zadeklarowała chęć wystąpienia we wspólnym bloku – wskazuje Jerzy Wierzbicki.

- Jest szansa, że polska ekspozycja  nie będzie odbiegać od ekspozycji firm z USA, Francji, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Zamiast być niewidoczni lub wyglądać jak „ubogi krewny”, mamy szansę prezentować się jako silna branża w skali UE. Sukces tego projektu będzie uzależniony od porozumienia w branży i od uruchomienia wsparcia ze środków publicznych, z jakich korzystają nasi konkurenci z innych krajów. Stosowne rozporządzenie w ramach PROW 2014-2020 jest aktualnie przygotowywane przez ministerstwo rolnictwa – dodaje.

W dyskusjach podczas tegorocznych targów ANUGA zrodziła się również potrzeba, aby wzorować się na państwach, które maja spójny branding kraju. - Mimo że USA, Hiszpanie, Francuzi mieli swoje stosika w kilku halach produktowych, to z daleka było widać kto jest kto. Rozmowy w tym kierunku podjęli już organizatorzy stoiska polskiej branży mięsnej na ANUGA 2015 – zaznacza prezes PZPBM. - Odnośnie promocji w krajach trzecich, warto odnotować działania na rynku Turcji i w Azji, oraz w USA. Potrzebne jest wzmocnienie działań na rynkach arabskich oraz na rosnących rynkach w Afryce – akcentuje.

Finansowanie kampanii promocyjnych na rynkach krajów trzecich ulega zmianie od 1 grudnia 2015. Wchodzi w życie Rozporządzenie (WE) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym  i w państwach trzecich, które preferuje działania na rynkach trzecich.

- Będą też preferencje dla programów wielonarodowych. Natomiast dla programów na rynku UE będą ograniczenia. Należy zatem spodziewać się zachęty do podejmowania działań na wielu rynkach lub przez organizacje z kilku krajów. Promocje produktów wysokiej jakości, prowadzone przez organizacje z jednego kraju na jednym rynku, będą wspierane wyłącznie w ramach nowego PROW. Do tej nowej sytuacji nasze organizacje i firmy już się przygotowują – mówi Wierzbicki.

więcej informacji:

Jerzy Wierzbicki RSS ALERT    /    PZPBM RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    promocja mięsa RSS ALERT    /    Anuga RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!