Charles Maynard z Business Development Asia ocenia, że jeśli ta transakcja rzeczywiście dojdzie do skutku, to szybko będziemy świadkami kolejnych. Chińscy przedsiębiorcy są gotowi do działania na międzynarodowych rynkach. Mimo, że nieustannie spotykają się z ograniczeniami we własnym kraju, to jednak potrafią już myśleć globalnie i działać globalnie. Jego zdaniem jednak musi temu towarzyszyć ograniczenie roli państwa w chińskiej gospodarce.

Jak napisał Wan Long, prezes Shuanghui International w informacji prasowej po ogłoszeniu chęci przejęcia Smithfielda, w amerykańskiej spółce atrakcyjna jest przede wszystkim kadra zarządzająca, znane marki oraz model działania na rynkach międzynarodowych. Zarząd Smiethfielda w pełni opowiedział się za nowym właścicielem. Nie wiadomo jednak, jak do tej propozycji odniosą się akcjonariusze amerykańskiej firmy.

Chińczycy nie mają w USA dobrej opinii głównie ze względu na częste przypadki włamań hakerskich, czy też utrudniania dostępu do rynku. Amerykańscy politycy już teraz wyrażają swoje zaniepokojenie potencjalną transakcją - czytamy w ekonomia.rp.pl.

Przypomnijmy, że Smithfield Foods w 1999 r. przejął większościowy pakiet akcji Animeksu, stając się tym samym jej inwestorem strategicznym. 25 lutego 2002 r. wycofano firmę z giełdy a 18 kwietnia 2002 r. przekształcono Animex w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Obecnie jest ona liderem polskiego rynku mięsa.

Przeczytaj także:

Shuanghui przejmuje właściciela grupy Animex

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl