Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Przejęcie Smithfield Foods przez Chińczyków nie będzie łatwe

Przejęcie przez Shuanghui International amerykańskiego Smithfield Foods będzie mogła dojść do skutku dopiero po akceptacji ze strony akcjonariuszy i amerykańskich regulatorów rynku. Może nie być to łatwe, bo Chińczycy nie mają w USA dobrej opinii. Jeśli natomiast dojdzie to transakcji, wkrótce możemy być świadkami kolejnych akwizycji chińskiego giganta - ocenia serwis ekonomia.rp.pl.

Przejęcie Smithfield Foods przez Chińczyków nie będzie łatwe
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Autor: ekonomia.rp.pl
Data: 31-05-2013, 13:19

Charles Maynard z Business Development Asia ocenia, że jeśli ta transakcja rzeczywiście dojdzie do skutku, to szybko będziemy świadkami kolejnych. Chińscy przedsiębiorcy są gotowi do działania na międzynarodowych rynkach. Mimo, że nieustannie spotykają się z ograniczeniami we własnym kraju, to jednak potrafią już myśleć globalnie i działać globalnie. Jego zdaniem jednak musi temu towarzyszyć ograniczenie roli państwa w chińskiej gospodarce.

Jak napisał Wan Long, prezes Shuanghui International w informacji prasowej po ogłoszeniu chęci przejęcia Smithfielda, w amerykańskiej spółce atrakcyjna jest przede wszystkim kadra zarządzająca, znane marki oraz model działania na rynkach międzynarodowych. Zarząd Smiethfielda w pełni opowiedział się za nowym właścicielem. Nie wiadomo jednak, jak do tej propozycji odniosą się akcjonariusze amerykańskiej firmy.

Chińczycy nie mają w USA dobrej opinii głównie ze względu na częste przypadki włamań hakerskich, czy też utrudniania dostępu do rynku. Amerykańscy politycy już teraz wyrażają swoje zaniepokojenie potencjalną transakcją - czytamy w ekonomia.rp.pl.

Przypomnijmy, że Smithfield Foods w 1999 r. przejął większościowy pakiet akcji Animeksu, stając się tym samym jej inwestorem strategicznym. 25 lutego 2002 r. wycofano firmę z giełdy a 18 kwietnia 2002 r. przekształcono Animex w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Obecnie jest ona liderem polskiego rynku mięsa.

Przeczytaj także:

Shuanghui przejmuje właściciela grupy Animex

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Smithfield Foods RSS ALERT    /    Shuanghui RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!