Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Roślinnie Jemy: Zamienniki mięsa przestają być fanaberią dla grupki szalonych wegan

- Mam poczucie, że dzięki temu, że w dużych miastach sporo osób interesuje się trendem roślinnym, pojawia się on także w mniejszych miejscowościach, a jedzenie roślinnego burgera przestaje być fanaberią dla grupki szalonych wegan czy aktywistów - mówił Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager w RoślinnieJemy podczas konferencji firmy Vion.

Roślinnie Jemy: Zamienniki mięsa przestają być fanaberią dla grupki szalonych wegan
Jedzenie zamienników mięsa staje się nową normalnością - przekonuje Maciej Otrębski z Roślinnie Jemy, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 04-03-2020, 12:09

Maciej Otrębski wskazuje, że najbardziej perspektywiczną grupą docelową dla producentów zamienników mięsa są osoby, które jeszcze ich nie próbowały, ale są otwarte by to zrobić.

- W naszym badaniu okazało się, że już 28 proc. Polaków miało okazję spróbować alternatyw mięsa. Choć jedynie 6 proc. spożywa je regularnie, z naszej perspektywy najciekawszą grupą jest 30 proc. które jeszcze ich nie jadło, ale jest otwarte żeby ich spróbować. Naszym zdaniem to kluczowa grupa, a nie weganie czy wegetarianie. Producenci mogą ich zniechęcić serwując przeciętny produkt lub zachęcić oferując taki, w którym mogą się zakochać - mówi.

W ocenie Otrębskiego jedzenie raz lub dwa razy w tygodniu roślinnego burgera staje się "new normal".

- Mam poczucie, że dzięki temu, że w dużych miastach sporo osób interesuje się tym trendem, pojawia się on także w mniejszych miejscowościach i jedzenie roślinnego burgera przestaje być fanaberią dla grupki szalonych wegan, aktywistów. Znajduje to odzwierciedlenie w gastronomii. McDonald's wprowadził Burgera Wege Drwala, Burger King zadebiutował z Rebel Whopperem, na Orlenie zjemy roślinne hot-dogi, a Pizza Hut testuje pizzę z Beyond Meat. Widzimy, że największe sieci gastronomiczne i handlowe zaczynają się otwierać i sprawdzają co się przyjmie adresując nowości do konsumenta flexi. Z drugiej strony mamy też boom na restauracje wegańskie, których w Warszawie jest już 60 - dodał.

Przedstawiciel Roślinnie Jemy wskazał, że z badania w Panelu Ariadna wynika, że konsumenci w największym stopniu oczekują alternatyw mięsa w formie, która umożliwi przygotowanie własnego obiadu.

- Chodzi tu m.in. o stripsy, mielone, czyli bazę dla posiłku. Na drugim miejscu wymieniano dania gotowe, które można wrzucić do mikrofali lub na patelnię. Jeśli chodzi o cechy produktu dominuje kwestia zdrowotna, a na drugim miejscu smak podobny lub lepszy od mięsa. 50 proc. badanych poszukuje mięsnych smaków i oczekuje ich w produktach roślinnych. Pozostałe kryteria to cena i wartość odżywcza. Co ciekawe, kwestie związane ze środowiskiem czy zagadnieniami etycznymi okazały się jednymi z najrzadziej wybieranych - zaznaczyło je ok. 20 proc. badanych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Otrębski RSS ALERT    /    Roślinnie Jemy RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    burgery RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.254.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!