Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Rynek wędlin w obliczu zmian preferencji konsumentów - analiza

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2016, 08:38
Rynek wędlin w Polsce ulega wyraźnym przeobrażeniom. Firmy prześcigają się z wprowadzaniem nowości asortymentowych, starając się zainteresować coraz bardziej wymagających konsumentów, którzy oprócz innowacji i wygody, cenią sobie także tradycję.
Rynek wędlin w obliczu zmian preferencji konsumentów - analiza
Fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polscy konsumenci głównie sięgają po mięso świeże. Od lat najczęściej wybierają po wieprzowinę. W świetle danych IERiGŻ w strukturze spożycia świeżego mięsa gatunek ten stanowi aż 60 proc. Jak wynika z raportu banku BGŻ BNP Paribas "Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności" przygotowanego we współpracy z firmą badawczą GfK, niemal co drugi respondent spożywa wieprzowinę co najmniej dwa razy w tygodniu. Niemniej wieprzowina stopniowo jest wypierana przez drób, którego spożycie w latach 1999 – 2014 rosło średnio w ciągu roku o 5 proc.

Drób cieszy się zainteresowaniem przede wszystkim dzięki stosunkowo niskiej cenie, walorom dietetycznym oraz smakowym. Część konsumentów podkreśla również krótki czas potrzebny do jego przygotowania.

W ujęciu ilościowym 60 proc. nabytych produktów mięsnych stanowi właśnie mięso świeże. Pozostałe 40 proc. przypada na wędliny. Z drugiej jednak strony, uwzględniając strukturę wydatków, pojedynczy konsument wydaje ponad dwa razy więcej pieniędzy na wędliny niż na świeże mięso.

Dalsza część artykułu (88%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!