Rynek wędlin w obliczu zmian preferencji konsumentów - analiza
- Autor: RW,portalspozywczy.pl
- Data: 29-03-2016, 08:38

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Polscy konsumenci głównie sięgają po mięso świeże. Od lat najczęściej wybierają po wieprzowinę. W świetle danych IERiGŻ w strukturze spożycia świeżego mięsa gatunek ten stanowi aż 60 proc. Jak wynika z raportu banku BGŻ BNP Paribas "Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności" przygotowanego we współpracy z firmą badawczą GfK, niemal co drugi respondent spożywa wieprzowinę co najmniej dwa razy w tygodniu. Niemniej wieprzowina stopniowo jest wypierana przez drób, którego spożycie w latach 1999 – 2014 rosło średnio w ciągu roku o 5 proc.
Drób cieszy się zainteresowaniem przede wszystkim dzięki stosunkowo niskiej cenie, walorom dietetycznym oraz smakowym. Część konsumentów podkreśla również krótki czas potrzebny do jego przygotowania.
W ujęciu ilościowym 60 proc. nabytych produktów mięsnych stanowi właśnie mięso świeże. Pozostałe 40 proc. przypada na wędliny. Z drugiej jednak strony, uwzględniając strukturę wydatków, pojedynczy konsument wydaje ponad dwa razy więcej pieniędzy na wędliny niż na świeże mięso.
komentarze (0)