Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Rzecznik Animeksu: Segment produktów convenience nie jest jednorodny

Kategoria produktów convenience jest wciąż mała. Mimo corocznych wzrostów, wartość tego rynku jest stosunkowo niewielka. Poza tym, segment ten nie jest jednorodny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex.

Rzecznik Animeksu: Segment produktów convenience nie jest jednorodny
Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex (fot. zelaznastudio.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2014, 10:16

Zwykle dania convenience kojarzą nam się z produktem, który po otwarciu i podgrzaniu jest gotowy do spożycia. - Tymczasem obecnie do kategorii convenience zakwalifikować należy także takie wyroby, w których przyrządzenie trzeba włożyć nieco więcej zaangażowania. Mam na myśli dania „połowicznie" przygotowane, które należy jeszcze np. odpowiednio przyprawić, wymieszać itp., aby powstał finalny efekt kulinarny. Właśnie tego typu produkty zyskują ostatnio na popularności, m.in. dzięki telewizyjnym programom na temat gotowania - zauważa Andrzej Pawelczak.

Produkty ekologiczne, slow food i inne, zbliżone do tych trendów, niestety nadal stanowią minimalny procent polskiej, ale również światowej produkcji żywności. - Duże zakłady przetwórcze są przygotowane pod produkcję dużych wolumenów. Zdarza się, że wycofujemy z rynku naprawdę bardzo dobre produkty - tylko dlatego, że nie osiągają one odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Mówimy tu o rozpoznawalnych wyrobach. Tymczasem w przypadku produktów „eko" i „natural" mamy do czynienia z zupełnie nową kategorią - zaznacza rzecznik Animeksu. - Może to dobrze, że w segmencie produkcji żywności ekologicznej na dzień dzisiejszy nie ma największych firm. Powstaje rynek, na którym możliwość prowadzenia biznesu mają mniejsi producenci. Dzięki ich staraniom będziemy zapewne mogli obserwować wzrost tej kategorii - dodaje.

- Nie można jednocześnie wykluczyć, że więksi producenci w przyszłości będą wchodzić w produkcję ekologiczną. Stanie się tak, jeżeli niszowy obecnie rynek osiągnie wielkość pozwalającą na prowadzenie produkcji w dużej skali, czyli nieprędko - uzupełnia Andrzej Pawelczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Pawelczak RSS ALERT    /    Animex RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    Slow Food RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!