Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Rzecznik Grupy Animex: Konsumenci wędlin są tradycjonalistami

Polscy konsumenci są w dużym stopniu tradycjonalistami. Od lat mówi się o znacznym wzroście rynku produktów convenience, jednak ten wzrost jest dużo wolniejszy i mniejszy od przewidywań sprzed kilku lat. Podobnie ma się rzecz z produktami eko czy natural - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex.

Rzecznik Grupy Animex: Konsumenci wędlin są tradycjonalistami

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 26-04-2015, 16:25

- Na jakim poziomie rentowności działają obecnie firmy z branży wieprzowiny?

- Rentowność firm z branży mięsnej zależy najczęściej od konfiguracji zakładu, czyli od tego czy mamy do czynienia z zakładem ubojowym, ubojowo-przetwórczym czy wyłącznie przetwórczym. Z tego powodu poziom rentowności w poszczególnych zakładach waha się w dość szerokim zakresie - od poniżej 1 proc. do kilku proc. O perspektywach zmian poziomu  rentowności trudno dzisiaj  mówić, z uwagi na ASF i zamknięcie większości bardzo dobrych rynków dla polskiej wieprzowiny.

- Czy w związku z tym firmy mięsne mocno tną koszty?

- Kontrola kosztów dla każdego polskiego przedsiębiorstwa jest dzisiaj codzienną koniecznością. Działamy nie tylko na rynku polskim, ale też na wielkim półmiliardowym rynku europejskim. Dotychczasowe polskie przewagi konkurencyjne, takie jak tańszy żywiec czy dużo niższy koszt pracy – przestają mieć tak istotne znaczenie, jak dotychczas. Tym bardziej, że te dwa składniki  sumy kosztów stanowią ok. 80-  90 proc. kosztów całkowitych.

- Jak radzą sobie obecnie eksporterzy mięsa?

- Eksport jest dla branży mięsnej kanałem którego ranga w ostatnich latach istotnie wzrosła. Mam tu na myśli nie tylko wysyłki na teren państw Unii Europejskiej, ale także do tzw. krajów trzecich. Wciąż udaje nam się rozwijać tę działalność, pomimo przeszkód i problemów, takich jak chociażby ASF. Warto zaznaczyć, że wzrost znaczenia eksportu polskiego mięsa to dobry sygnał zarówno dla branży, jak i dla całej polskiej gospodarki, w tym polskiego rolnictwa.

- Jakie trendy dominują na rynku przetworów mięsnych?

- Trzeba przyznać, że polscy konsumenci są w dużym stopniu tradycjonalistami. Od lat mówi się o znacznym wzroście rynku produktów convenience, jednak ten wzrost jest dużo wolniejszy i mniejszy od przewidywań sprzed kilku lat. Podobnie ma się rzecz z produktami eko czy natural. Nie znaczy to, że zainteresowania brak. Jednak to zainteresowanie nie zawsze przekłada się na świadomą decyzję zakupową. Trzeba podkreślić, że strategie firmy  trudno budować na trendach nie zawsze znajdujących pokrycie w finalnym zachowaniu konsumentów.

więcej informacji:

Andrzej Pawelczak RSS ALERT    /    Animex RSS ALERT    /    Animex Sp. z o.o. RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    rynek mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Asia 2015-03-31 12:48:04
    Pewnie, są tradycjonalistami. Coraz częściej w osiedlowych sklepach można spotkać wędliny od mniejszych dostawców. Są droższe, ale walory smakowe nie do porównania. Dzięki wprowadzaniu takich tradycyjnych, zdrowych produktów już nie tylko sprzedaż alkoholu jest głównym źródłem utrzymania lokalnych sklepików. Rosnące zainteresowanie tradycyjnymi wędlinami widać także po ofercie online. Jest już wiele e-sklepów, a nawet platformy sprzedażowe jak cabas.pl, gdzie każdy ekohodowca czy przetwórca może sprzedawać swoje produkty.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!