Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Seko: Już połowa naszych produktów nie zawiera konserwantów

- Kiedyś sieci handlowe narzucały producentom długi termin przydatności do spożycia, a więc w składzie produktów musiały być konserwanty. Dzisiaj zmienił się kierunek i sieci mówią: dajcie wszystko bez konserwantów. Jako jeden z najstarszych przedstawicieli branży przechodziłem różne koleje losu, a naturalnym środkiem utrwalającym ryby zawsze były sól, cukier, olej i ocet - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Seko: Już połowa naszych produktów nie zawiera konserwantów
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat pras.

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 16-10-2018, 09:58

Kazmierz Kustra chwali się, że już ponad połowa produktów Seko nie zawiera konserwantów.

- Docelowo chcemy oczywiście zrobić to ze wszystkimi indeksami. Zawsze powtarzam: po pierwsze jakość, po drugie jakość i po trzecie jakość, a potem się pytaj o cenę. Tak byłem uczony za granicą. W latach 80., kiedy niczego nie było, nie mieściło mi się to w głowie. Dzisiaj to zrozumiałem. I takie podejście, plus słuchanie klientów, to przepis na sukces - mówi.

Prezes Seko jest zdania, że obywatel każdego państwa powinien wspierać rodzime produkty.

- Docierają do nas głosy od klientów, że nawet gdyby nasz produkt był droższy to go wybiorą, bo jest polski. Szacunek do polskiego producenta się zmienił. Mamy dziś kilka znaczących firm rybnych i one się jakoś trzymają, ale to wszystko poprzez ciężką pracę nad rynkiem i nad jakością. Jeżeli będzie utrzymywany prawidłowy reżim sanitarny i technologiczny, to firma ma szanse istnieć się rozwijać. klient szybko zauważa gorszą jakość, bo ryba musi smakować. Jeżeli firma to zaniedba, to nie ma szans, nie ma racji bytu - dodał.

Kustra zaznacza jednak, że rząd nie powinien promować polskiej żywności w kraju w formie lansowanego kilka lat temu pomysłu polskich półek w sieciach handlowych.

- Uważam, że decyduje o tym rynek. Jeżeli się jest dobrym, to żadna regulacja nie jest potrzebna. Jeżeli produkt będzie dobrze zrobiony, to sam obroni się na półce. Eksportujemy do kilkunastu państw świata, nawet spoza Europy i to mimo terminu przydatności do spożycia 1-1,5 miesiąca. Działania, które podejmujemy jeśli chodzi o czyszczenie etykiet sprawiają, że wzbudzamy zaufanie również wśród odbiorców zagranicznych - mówi.

Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu z Kazimierzem Kustrą. Z prezesem Seko porozmawialiśmy o spadającym spożyciu ryb w Polsce, kondycji branży przetwórstwa rybnego w Polsce oraz wyzwaniami rynku pracy. Tekst dostępny w Strefie Premium (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Seko RSS ALERT    /    Kazimierz Kustra RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    konserwanty RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • srebrna ryba 2018-10-16 11:20:55
    Ja też cenię sobie jakość, dlatego nie kupuję śledzi w Polsce, bo to słaby surowiec. Seko ma ten sam, co wszyscy, towar - tani. Wolę ładnego matiasa z Litwy, Rosji - tam się znają na rybach. Po co kupować w Polsce Seko, Lisnera czy cokolwiek - islandczyk z wielką ilością cebuli i octowy przysmak z Contimaxu. Dziękuję nie chcę !
  • ksg king 2018-10-16 12:24:14
    Górnik Pany
  • Dorsz 2018-10-19 17:50:49
    Ten Pan naprawdę jest oderwany od rzeczywistości.... nie rozumiem dlaczego jest nadal twarzą spółki....
  • King 2018-10-19 20:41:41
    a do biedronki wstawiliście z konserwantem, więc jak to jest??

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.105.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!