Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Sezon grillowy w cieniu pandemii

Grillowanie to narodowy sport Polaków. Jednak pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia nakazują zweryfikować wszystkie założenia przyjmowane do tej pory za pewnik. Czy w dobie izolacji Polacy ograniczą grillowanie, czy będą oszczędzać na zakupie mięsa? Przyglądamy się strategii branży na tegoroczny sezon.

Sezon grillowy w cieniu pandemii
mięso na wtorek
Czy sezon grillowy 2020 będzie gorszy dla branży mięsnej? fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 12-05-2020, 06:32

Sezon grillowy zwyczajowo trwa od maja do sierpnia. Jak wynika z danych Nielsena te cztery miesiące generują ponad 40 proc. rocznej sprzedaży w segmencie kiełbas tradycyjnych. Jeśli więc wydatki Polaków na grillowanie spadną w tym roku tylko o 10 proc., producenci mięsa wyraźnie to odczują.

Czy te obawy są uzasadnione? Według firmy CMR, zajmującej się analizą sprzedaży detalicznej, w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc (która dodajmy przypadła w 2020 r. w czasie obowiązywania najmocniejszych obostrzeń) Polacy zostawili w małych sklepach i supermarketach 3,5 mld zł, czyli tylko o 0,3 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Z drugiej strony eksperci podkreślają, że w związku z pojawieniem się epidemii Polacy dużo wcześniej zrobili ogromne zapasy.

Grill - furtka wolności w czasach izolacji

Jak wynika z analizy twórców aplikacji Blix, niemal 75% Polaków chce grillować w trakcie majówki. Zdecydowana większość zamierza w ten sposób spędzić czas we własnym ogrodzie lub na działce. W czołówce listy zakupów znajdą się takie produkty, jak mięso, kiełbasa, pieczywo, ketchup i warzywa, a także piwo. Średnio rodacy planują wydać na nie między 50 a 150 złotych. 

– Polacy potrzebują relaksu, odprężenia od stresującej pandemii. Szturmowanie sklepów to może zbyt mocne stwierdzenie, ale Polacy na pewno w tym roku będą grillować ostrożnie, tj. raczej z najbliższymi. Oznacza to również kupowanie odpowiednich produktów – komentuje Marcin Lenkiewicz z aplikacji mobilnej Blix.

Jak stwierdza ekspert, grillowa lista zakupów Polaków jest dość przewidywalna i nie różni się od tej z lat poprzednich. 90,7% respondentów zamierza nabyć mięso, a 79,8% kiełbasę. Dalej na liście znalazły się takie produkty, jak pieczywo – 66,2%, ketchup – 64,7% oraz warzywa – 63,2%. Natomiast szóste miejsce należy do piwa – 61,2%. 

Jeżeli chodzi o wydatki, 38,5% respondentów zamierza przeznaczyć na tegoroczną majówkę 51-100 zł. Z kolei 29,9% wskazało odpowiedź 101-150 zł, a 16,9% – 151-200 zł. Ponadto z badania wynika, że 91,6% Polaków planuje zrobić zakupy na grilla w sklepach stacjonarnych.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    grill RSS ALERT    /    grillowanie RSS ALERT    /    sezon grillowy RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    PAMSO RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 109.243.175.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!