Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Sieci handlowe weryfikują decyzje o rezygnacji z jaj klatkowych

Dla kupujących jaja cena wciąż ma znaczenie. Do takiego wniosku doszły europejskie sieci handlowe, które modyfikują swoje strategie i nie już są tak jednoznaczne jak do niedawna w wycofywaniu ze sprzedaży jaj klatkowych. Bezpośrednim powodem zmiany nastawienia supermarketów jest pandemia COVID19 – to najważniejsze wnioski z monitoringu europejskiego rynku jaj prowadzonego przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz.

Sieci handlowe weryfikują decyzje o rezygnacji z jaj klatkowych
Tańsze jaja nadal potrzebne? fot. shutterstock

Autor: KIPDiP
Data: 21-10-2020, 12:40

- Sytuację na międzynarodowym rynku sprzedaży detalicznej jaj traktujemy jako prawdopodobną zapowiedź zmiany trendów w Polsce. Oczekujemy, że menedżerowie odpowiedzialni za handel marketowy w naszym kraju, podobnie jak ich koledzy w innych krajach europejskich, zrozumieją, że nie da się arbitralną decyzją o wycofaniu ze sprzedaży jaj klatkowych zmienić wyborów zakupowych konsumentów – mówi Katarzyna Gawrońska, dyrektor KIPDiP.

Jako jeden z przykładów nowych tendencji w handlu nowoczesnym dyrektor Gawrońska wskazuje Wielką Brytanię. Największa w tym kraju sieć supermarketów oznajmiła, że nie zamierza, jak do tej pory planowała, handlować w przyszłości wyłącznie jajami pochodzącymi od kur mających dostęp do zewnętrznych wybiegów. W sprzedaży mają zostać także tańsze jaja, z chowów ściółkowych. 

Popularność jaj przystępniejszych cenowo może się istotnie zwiększać, zwłaszcza w okresie  spowolnienia gospodarczego z powodu COVID-19.

- Ocenia się, że konsumenci  mogą podejmować bardziej przemyślane decyzje zakupowe i ostrożniej wydawać pieniądze – dodaje Gawrońska. 

Brytyjczycy prognozują, że struktura sprzedaży jaj konsumpcyjnych w ich kraju kształtować się będzie na trzech poziomach ukierunkowanych na potrzeby różnych  klientów. Jaja ściółkowe stanowić będą bazę produktową najbardziej przyjazną konsumentom, dla których cena  może być istotnym kryterium wyboru. Fundamentalną częścią rynku pozostaną najpopularniejsze w Wielkiej Brytanii  jaja z wolnego wybiegu, a  jaja ekologiczne zachowają charakter towaru premium.  

Zdaniem analityków Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz przykład rynku brytyjskiego jest ważnym punktem wyjścia do analizy perspektyw handlu jajami w innych państwach europejskich. 

 - Upraszczając nieco, jeśli w Wielkiej Brytanii, kraju, który „od zawsze” specjalizował się w produkcji jaj alternatywnych pochodzących z tak zwanych ferm wolnowybiegowych, rynek w pewnym momencie zmian systemowych mówi „dość”, oznacza to, że z analogiczną sytuacją możemy mieć do czynienia w innych państwach. W Wielkiej Brytanii sieci zadeklarowały, że będą sprzedawać tylko jaja wolnowybiegowe, bo konsumenci przez długi czas płacili za nie wyższą cenę, a podaż równoważyła się z popytem. Jednak rynek przestał już wchłaniać rosnącą liczbę droższych jaj tej kategorii, co w  efekcie doprowadziło do tego, że brytyjscy producenci jaj wolnowybiegowych przestali być premiowani przez handel – twierdzi Katarzyna Gawrońska z KIPDiP.

więcej informacji:

jaja RSS ALERT    /    jaja 2020 RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    Katarzyna Gawrońska RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!