• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sieci handlowe zauważają wzrost zainteresowania certyfikowanym drobiem

Certyfikacja produktów żywnościowych jest ciągle czymś nowym na krajowym rynku spożywczym. Jednak z punktu widzenia konsumenta bardzo ważną tendencją jest respektowanie przez producentów norm jakościowych - mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikcji Auchan Polska.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-07-2013, 15:53
Sieci handlowe zauważają wzrost zainteresowania certyfikowanym drobiem

- W miarę rosnącego zainteresowania konsumentów drobiowymi wyrobami, oznakowanymi QAFP, będziemy odpowiadali na ich potrzeby, poszerzając ofertę - dodaje Patejko.

Piotr Wrona z Biura Komunikacji Ruchu E.Leclerc Polska podkreśla, że jego sieć wybierając produkty firm, które posiadają certyfikat QAFP jest pewna ich jakości. - Przy podejmowaniu decyzji zakupowych klienci coraz częściej kierują się właśnie jakością oferowanego towaru, dlatego istotne jest poszerzanie asortymentu wyrobów, które posiadają stosowne certyfikaty. Warto zwrócić uwagę na różnorodność oferty, by konsument miał dostęp do wielu produktów drobiowych o sprawdzonej jakości, potwierdzonej certyfikatem. Z naszych obserwacji wynika, że na początku tego roku największym powodzeniem cieszą się certyfikowane produkty mięsne z kurczaka, indyka oraz wieprzowiny - wskazuje Wrona.

Również Anna Szczepaniak, kierownik działu tradycji w tym sklepie sieci Piotr i Paweł zauważa wyraźny wzrost zainteresowania produktami ze znakiem QAFP Sprawdzony Drób. Rośnie ono szczególnie w weekendy. Klienci nie lubią stać wtedy w długich kolejkach w dziale mięsnym i chętniej niż zwykle, właśnie w piątki i soboty, kupują produkty pakowane próżniowo. Najczęściej sięgają po piersi kurczaka i całe kurczaki, ale sprzedają się dobrze także wszystkie certyfikowane elementy nóżek - ćwiartki, podudzia i udka. 

Te weekendowe spostrzeżenia potwierdza Piotr Makus z działu drobiu w Carrefour w Złotych Tarasach: -. Zauważyliśmy, że wzrosło zainteresowanie certyfikowanym mięsem z indyka. Bardzo dobrze, zwłaszcza w weekendy, "schodzą" filety i sznycle z piersi indyczych, ale także całe kurczaki, filety i udka. Ponieważ mamy ograniczoną powierzchnię na pakowane produkty drobiowe, układamy w ladach np. uda obok ud czy też filety obok filetów od różnych dostawców. To klient decyduje, czy wybiera towar certyfikowany czy bez atestów. Sądząc po zainteresowaniu i efektach sprzedaży, te atestowane są coraz lepiej rozpoznawane.

W Auchan przy ul. Górczewskiej także nie oddziela się produktów z certyfikatem i bez znaków jakości. Pracownik działu drobiu Renata Tondera wyjaśnia: - Codziennie mamy innego dostawcę elementów drobiowych ze znakiem QAFP. Zauważyliśmy, że ostatnio pakowane wyroby cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem wśród klientów, co wiążemy z zakończeniem kampanii reklamowej w telewizji. Klienci pytają nas o te produkty i szukają opakowań oznaczonych symbolem z „żółtą kurką".

Renata Tondera dodaje: -. Klienci pytają o pełny asortyment z symbolem QAFP. My wiemy jednak, że na razie dostępne są tylko wybrane elementy. Moim zdaniem warto, by poszerzono listę tych certyfikowanych produktów o inne elementy drobiowe. Otrzymujemy kotlety zapakowane po 4 lub 6 sztuk. Zauważyliśmy jednak, że konsumenci coraz częściej poszukują „dwójek", czyli opakowań zawierających dwa kotlety indycze, czy w przypadku produktów z kurczęcia - dwóch podudzi, dwóch ćwiartek czy dwóch filetów.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • PanTabelka;-) 2013-07-25 21:30:09

    to zdjęcie.... Dla mnie w sam raz!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!