Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Singapur dopuścił do sprzedaży mięso wyhodowane w laboratorium

Singapurska Agencja Żywności (SFA) wydała zezwolenie na sprzedaż mięsa drobiowego w 100 proc. wyhodowanego w warunkach laboratoryjnych. Producent, amerykański start-up Eat Just, zapewnia, że to pierwsze na świecie "czyste mięso" zwierzęce, nie pochodzące z uboju.

Singapur dopuścił do sprzedaży mięso wyhodowane w laboratorium
Singapur dopuścił do sprzedaży mięso wyhodowane w laboratorium; fot. shutterstock

Singapurska Agencja Żywności (SFA) poinformowała, że dopuści do sprzedaży mięso drobiowe wyhodowane całkowicie w laboratorium. Jego producent, start-up Eat Just z San Francisco, zapewnia że to pierwsze na świecie mięso, przy którego pozyskiwaniu w 100 proc. wyeliminowano cierpienie zwierząt.

Mięso wyhodowano w warunkach laboratoryjnych z komórek mięśniowych zwierząt i - jak zapewnia firma - przy jego produkcji nie wykorzystywano żadnych antybiotyków. Produkt, przynajmniej na początku, ma być sprzedawany w formie nuggetsów z kurczaka; Eat Just nie sprecyzował jednak jeszcze, kiedy trafi do regularnej sprzedaży.

SFA poinformowała, że przed wydaniem decyzji przeprowadziła kontrolę produkcji mięsa przez Eat Just.

"Uznaliśmy produkt za bezpieczny do konsumpcji w ilościach zalecanych przez producenta. Dopuściliśmy go do sprzedaży w Singapurze jako składnik nuggetsów z kurczaka oferowanych przez Eat Just" - oświadczyła agencja.

SFA dodała również, że przyjęła konkretne normy prawne dotyczące "nowej żywności", żeby zapewnić, że mięso wyhodowane w laboratorium oraz inne alternatywne produkty białkowe będą spełniać normy bezpieczeństwa, zanim zostaną dopuszczone do sprzedaży w Singapurze.

"Jestem przekonany, że Singapur będzie jednym z wielu państw, które wprowadzą przepisy dopuszczające na rynek hodowane mięso" - napisał w oświadczeniu dla mediów Josh Tetrick, założyciel Eat Just.

Jak zauważają eksperci, popyt na żywność alternatywną dla produktów odzwierzęcych rośnie, głównie z powodów zdrowotnych, klimatycznych, a także z chęci dbania o dobrostan zwierząt. Do szerokiej sprzedaży trafiły już "mięsa roślinne" takich marek, jak Beyond Meat czy Impossible Foods. Jednocześnie wiele firm w tym m.in. izraelska Future Meat Technologies czy wspierana przez Billa Gatesa Memphis Meats, pracuje nad wprowadzeniem na rynek mięs hodowlanych.

Według brytyjskiego holdingu Barclays, rynek produktów alternatywnych dla mięsa w najbliższej dekadzie osiągnie wartość 140 mld dolarów, czyli 10 proc. wartości rynku mięsnego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Singapur RSS ALERT    /    mięso laboratoryjne RSS ALERT    /    mięso z komórek macierzystych RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Anna 2020-12-03 10:20:29
    Koniec świata, wszystko ku temu zmierza
  • Alicja 2020-12-06 18:39:57
    Super! Czekam kiedy będzie dostępne w Europie i Polsce! I bardziej dostępne cenowo :)
  • szux 2021-01-23 08:05:11
    to jest przyszłość tego już nic nie zatrzyma. Teraz możemy lecieć w kosmos

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!