Globalmeatnews.com podaje, że w celu pobudzenia wzrostu spożycia słowackiego drobiu tamtejszy resort rolnictwa przedstawił projekt, zgodnie z którym miejscowe restauracje oraz kawiarnie będą informowały swoich klientów o pochodzeniu serwowanego przez nie mięsa drobiowego. 

Zgodnie z danymi słowackiej organizacji Únie hydinárov Slovenska, jedynie 38 proc. mięsa drobiowego sprzedawanego przez sieci handlowe pochodzi z krajowej produkcji. W przypadku mięsa podawanego w lokalach gastronomicznych odsetek ten jest jeszcze niższy i wynosi zaledwie 10 proc. 

W ubiegłym roku słowaccy hodowcy drobiu odnotowali wzrost produkcji w wysokości 4,2 proc. Niemniej produkcja w roku 2015 stanowiła jedynie 79 proc. poziomu odnotowanego w roku 2005. Przetwórcy drobiu odnotowali natomiast wzrost o ponad 8 tys. ton, tj. 16 proc. 

Pomimo tych wyników krajowa konsumpcja drobiu utrzymuje się na niskim poziomie. Na jednego statystycznego Słowaka przypada zaledwie 10,85 kg drobiu, co plasuje Słowację wśród czterech państw Unii Europejskiej z najniższym wynikiem. 

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl