• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sobieniak: Musimy na nowo nauczyć Polaków jedzenia mięsa

- Dziś musimy uczyć ludzi na nowo jedzenia mięsa. Zaczynamy na minusie i sytuacji, w której ludzie nie jedzą mięsa, bo przestaje być to trendy - mówił na FRSiH 2021 Jurek Sobieniak, szef kuchni, technolog i restaurator.
  • Autor: AT
  • Data: 16-11-2021, 10:24
Sobieniak: Musimy na nowo nauczyć Polaków jedzenia mięsa
Jurek Sobieniak o mięsie na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021. fot. PTWP

Czego Polacy oczekują od mięsa?

Jurek Sobieniak wskazuje, że polski konsument oczekuje dziś od mięsa jakości i autentyczności.

- Czego konsument oczekuje dziś od mięsa? Z perspektywy osoby, która prowadzi trzy restauracje, które odwiedza 1500 osób dziennie, na pewno oczekuje jakości. To szerokie pojęcie. Mieliśmy w menu danie "mięso po polsku": policzki wieprzowe, puree ziemniaczane i buraki marynowane - jedna z trzech najlepiej sprzedających się pozycji. Uznaliśmy, że pójdziemy z trendem na "zdrowe jedzenie" i zamieniliśmy ziemniaki na kaszę: paloną grykę. Po kwartale okazało się, że sprzedażowo danie spadło z trzeciego na 12 miejsce. Tak więc o trendzie na jakość i zdrowe odżywianie dużo się mówi, a realny efekt jest jaki jest - dodał.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polski konsument szuka jakości, ale też niskiej ceny

Sobieniak uważa, że konsument szuka obecnie jakości, ale też ceny.

- Mamy z tym problem, bo wszystko idzie do góry i produkt stanie się trzecią wartością. Nie będzie najdroższy i to nie on będzie dyktował cenę. Cenę produktu będzie determinować po pierwsze praca, po drugie sposób jej wykonania, a następnie...działania naszego rządu. Konsument szuka autentyczności w produkcie i jakości, natomiast dzisiaj to nie ja dyktuję trend. Robią to osoby trzecie: trendsetterzy i youtuberzy. W efekcie za chwilę jak powiem, że lubię kiełbasę śląską z musztardą to będzie wstyd. A bigos? A dobry schabowy? 

Zobacz całą debatę "Mięso w sieci wyzwań" z Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021:

Jedzenie mięsa przestaje być trendy?

Sobieniak przyznał, że odpowiedzią na ten trend jest środek: fleksitarianizm.

- Moglibyśmy się zastanowić nad skutkami naszych decyzji. Ok, nie będę jadł mięsa, a więc ludzie przestają pracować, nie ma transportu. Tak robię ja, a tymczasem 15-16 latek dostaje informację, że nie powinien jeść mięsa i nikt nie mówi czemu nie powinien i co się z tym wiąże. Życie nie jest czarno-białe. Wychowujemy kolejne pokolenia i to do nich trzeba dotrzeć. Czy wiecie, że mięso jest również dobrym prebiotykiem? Że bulion długo gotowany w okresie jesienno-zimowym służy zdrowiu? Ilu mamy trendsetterów, którzy o tym mówią? Ja mam program w telewizji i parę osób, które go oglądają nam wtóruje, a inni ludzie publicznie mówią głupoty i nikt tego nie weryfikuje. Kto odpowiada za to, że na rynku kupić można steki drobiowe - nie ma czegoś takiego! albo 8-9 odmian kiełbasy śląskiej, która w dodatku jest zrobiona z dodatkiem mięsa drobiowego? Powinny być spisy, jeśli ich nie ma to zróbmy i napiszmy, bo niedługo żurek zamiast z butelki będzie z torebki i tak to będą pamiętać nasze dzieci. Dziś musimy uczyć ludzi na nowo jedzenia mięsa. Zaczynamy na minusie i sytuacji, w której ludzie nie jedzą mięsa, bo przestaje być to trendy - podsumował.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Operator ze Staniatkow 2021-11-17 09:33:33

    Kto je mięsa i podroby ten wali niezdrowe boby. Często dostaje raka yelita grubego albo skrzywienia małego.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!