Sokołów podsumowuje 2020 rok: Dobre wyniki w czasie pełnym wyzwań
W mijającym roku pojawiły się wyjątkowe wyzwania. Były one związane zarówno z pandemią koronawirusa, jak i rozprzestrzeniającym się nadal wirusem ASF, mocno dotykającym całą branżę mięsną. W tej sytuacji Grupa Sokołów zwiększyła przychody ze sprzedaży o 3 proc. w porównaniu z rokiem 2019 oraz uzyskała zysk operacyjny lepszy od zaplanowanego o 2 proc.

W ocenie prezesa Sokołowa najbardziej istotnym wyzwaniem dla spółki w 2020 r. jest trwająca pandemia koronawirusa.
- Wywołała ona dynamiczne zmiany w niemal każdym obszarze rzeczywistości – życiu społecznym, funkcjonowaniu rynku, działalności przedsiębiorstw. Już w najwcześniejszym jej stadium, priorytetem firmy stało się zapewnienie szczególnej ochrony pracownikom. Wdrożonych zostało wiele dodatkowych rozwiązań, służących zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich zatrudnionych w Grupie Sokołów i zachowaniu ciągłości produkcji. Czujemy wielką odpowiedzialność, jaka spoczywa na nas jako na jednym z czołowych producentów żywności w kraju. Zapewnienie ciągłości produkcji i bezpieczeństwo naszych pracowników traktujemy jako zadania o strategicznym znaczeniu. Dbamy o to, by niezależnie od sytuacji, dostawy żywności z naszych zakładów były stałe i regularne, a nasze produkty niezmiennie dostępne dla klientów - wskazuje Miszczuk.
Tegoroczne wyzwania to nie tylko pandemia SARS-CoV-2, ale też bardzo dotkliwy dla branży mięsnej i dla hodowców wirus ASF. Potwierdzenie pierwszego przypadku ASF w Niemczech poskutkowało dalszą destabilizacją na rynku surowcowym i dużymi spadkami cen wieprzowiny.
Bogusław Miszczuk zaznacza, iż utrzymanie mocnej, stabilnej pozycji rynkowej oraz rozwój firmy, nawet w tak wymagających okolicznościach, są w pełni zasługą wszystkich pracowników Grupy Sokołów.
- Dzięki ich wiedzy, doświadczeniu, codziennej pracy, udaje nam się nie tylko realizować założone cele, ale też osiągać wyniki lepsze od założonych. Dynamiczna i elastyczna postawa, szybkie i sprawne dostosowanie strategii do bieżącej sytuacji, trafne decyzje podejmowane przez zarząd – to wszystko przełożyło się w realny sposób na wypracowane wyniki. Firma osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 3%, rozbudowała sieć sklepów własnych, zrealizowała rekordowe inwestycje w zakładach, zwiększające potencjał produkcyjny. W mijającym roku Sokołów wprowadził również na rynek wiele nowych produktów - dodaje.
W ramach ogólnopolskiej, zakrojonej na szeroką skalę akcji Sokołów Pomaga, firma przekazała ponad 20 ton produktów żywnościowych na rzecz osób potrzebujących oraz powstańców warszawskich, a także 300 000 zł na zakup środków ochronnych dla personelu medycznego.
Inwestycje Sokołowa

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.