Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Sokołów stara się dotrzeć do rynku hiszpańskiego m.in. ofertą convenience food

Grupa Sokołów w segmencie wyrobów przetworzonych stara się dotrzeć do rynku hiszpańskiego m.in. poprzez szeroką ofertę convenience food – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

Sokołów stara się dotrzeć do rynku hiszpańskiego m.in. ofertą convenience food
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. Sokołów

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 11-03-2016, 16:46

Prezes podkreśla, że Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, ale pozyskanie tego rynku jest dla producenta z Polski dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, a z drugiej obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego.

Dlatego też na rynku hiszpańskim zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny obserwuje się bardzo silną konkurencję cenową i jakościową.

Prezes z optymizmem patrzy z kolei na segment wołowiny na rynku hiszpańskim i tu dostrzega największe perspektywy rozwoju, a trudniejszy i bardziej złożony dla polskiego producenta jest segment wieprzowiny, ponieważ Hiszpania należy do czołowych producentów i eksporterów wieprzowiny w Europie. Natomiast nie jest wykluczona możliwość znalezienia niszy rynkowej w zakresie specjalnie wyselekcjonowanych elementów mięsa wieprzowego np. pod potrzeby produkcji szynki Serrano.

- Wyroby przetworzone to jeszcze inne zależności i w tym segmencie trudno jest konkurować.  Wynika to z faktu iż Hiszpanie mają zupełnie inne upodobania konsumenckie i zwyczaje żywieniowe. Hiszpanie są bardzo mocno przywiązani do lokalnych producentów, którzy są mocno wspierani przez lobby producencko-handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Sokołów stara się dotrzeć do hiszpańskiego konsumenta oraz do wielu konsumentów słowiańskiego pochodzenia rezydujących w Hiszpanii z szeroką ofertą convenience food – dodaje prezes Grupy Sokołów.

Grupa Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów UE, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

W skład Grupy Sokołów, która ma siedzibę w Sokołowie Podlaskim, wchodzi obecnie siedem zakładów produkcyjnych: w Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu i Tarnowie. Trzy z Oddziałów (w Sokołowie Podlaskim, Robakowie i Jarosławiu) prowadzą ubój wieprzowy oraz zajmują się przetwórstwem. Oddziały w Kole i Tarnowie prowadzą ubój wołowy. Oddziały w Czyżewie i Dębicy zajmują się wyłącznie przetwórstwem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    Hiszpania RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    convenience food RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    Grupa Sokołów RSS ALERT    /    Bogusław Miszczuk RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!