Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Strategia ZM Henryk Kania przełoży się na dalszy wzrost przychodów

Dom Maklerski NWAI wyznaczyło cenę docelową na poziomie 3,88 zł za akcję ZM Henryk Kania. Jak stwierdzono w raporcie "strategia spółki zakładająca rozwój poprzez ekspansję
geograficzną oraz produktową przełoży się na dalszy wzrost przychodów".

Strategia ZM Henryk Kania przełoży się na dalszy wzrost przychodów
Fot. Materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-09-2015, 10:26

Analitycy DM NWAI wyznaczyli cenę docelową akcji ZM Henryk Kania na poziomie 3,88, co przełożyło się na rekomendację "kupuj". 

- Przeprowadzona w poprzednich latach optymalizacja produkcji oraz rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym stanowią bazę dla utrzymania atrakcyjnych rentowności, które według naszych prognoz w latach 2014-18 powinny oscylować w przedziale 6,5-6,9 proc. na poziomie EBITDA oraz 3,7-4,3 proc. na poziomie netto - napisano w raporcie.

Jednocześnie zdaniem ekspertów średnioterminowa strategia spółki, która zakłada rozwój poprzez ekspansję geograficzną oraz produktową przełoży się na dalszy wzrost przychodów - jego dynamika 2014 - 2018P szacowana jest na 18,6 proc. 

DM NWAI przypomina, że strategia spółki zakłada osiągnięcie w 2018r. przychodów dwukrotnie wyższych niż w roku 2014 - ok. 1,7 mld PLN.

Ma się to odbyć w oparciu o rozszerzenie asortymentu o produkty plastrowane sprzedawane w opakowaniach o wysokiej gramaturze oraz nową kategorię produktową – parówki; ekspansję geograficzną – dalszy rozwój sprzedaży w Wielkiej Brytanii oraz potencjalne wejście na rynek niemiecki, a także kontynuację sprzedaży w kanale nowoczesnym oraz rozpoczęcie sprzedaży w kanale tradycyjnym w oparciu o umowę kodystrybucyjną z producentem wyrobów komplementarnych do ZM Henryk Kania.

- Spółka zaprezentowała wyniki za drugi kwartał 2015 r. odzwierciedlające dalszy wzrost przychodów oraz poprawę marż. Kwartalne przychody odnotowały wzrost na poziomie 8 proc. rok do roku do 259,4 mln zł, głównie dzięki dalszemu rozwojowi w sieciach handlowych oraz sprzedaży eksportowej. W 2Q15 marże EBITDA i EBIT wzrosły o 1,6 pp rok do roku do poziomu odpowiednio 6,9 proc. i 6,2 proc.. Na poprawę rentowności wpłynęły m.in. sprzyjające ceny wieprzowiny. W 2Q15 spółka poprawiła przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r. - zauważono w raporcie. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    DM NWAI RSS ALERT    /    rekomendacje ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    giełda RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!