Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

SuperDrob: Milenialsi napędzają wzrost spożycia mrożonych dań gotowych

SuperDrob, jeden z największych polskich producentów drobiu, we współpracy z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat, zbadał stosunek Polaków do mięsnych produktów mrożonych.

SuperDrob: Milenialsi napędzają wzrost spożycia mrożonych dań gotowych
Milenialsi napędzają wzrost spożycia mrożonych dań gotowych. fot. mat. pras.

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 02-02-2021, 10:53

W ostatnich miesiącach pandemia zmieniła przyzwyczajenia kulinarne Polaków. W związku z koniecznością pozostania w domach, coraz mocniej rozwijamy własne umiejętności kulinarne, poszukując wygodnych rozwiązań, w tym także w obszarze dań gotowych. 

Promując nową linię mrożonych dań gotowych z kurczaka pod marką Fast Good, SuperDrob postanowił zbadać stosunek Polaków do mrożonych dań mięsnych w ich kuchniach i zapytał o powody, dla których decydują się na ich zakup. Wśród najczęściej wskazywanych, dominuje przekonanie respondentów, że mrożenie stanowi naturalną metodę konserwowania żywności. Ten powód wskazała blisko połowa ankietowanych (46,3 proc.). Niemal równie istotna okazała się możliwość zachowania wartości odżywczych i walorów smakowych przez długi czas (41,7 proc.). Blisko jedna trzecia badanych (32,3 proc.) odpowiedziała, że dzięki mrożeniu unika wyrzucania przeterminowanej żywności. Jednocześnie, tylko co piąty badany stwierdził, że do tej pory nie kupował mrożonych produktów mięsnych.

– Dzięki procesowi mrożenia zachowujemy dobrej jakości produkt przez długi czas oraz możemy pozwolić sobie na większą elastyczność w planowaniu posiłków – tłumaczy dr inż. Beata Przygoda, Kierownik Pracowni Wartości Odżywczej Żywności w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – PZH, współautorka polskich tabel oraz bazy danych składu i wartości odżywczej żywności.

– Wygodne dania mrożone odpowiadają oczekiwaniom konsumentów, którzy chętnie wybierają produkty bezpieczne dla zdrowia, cechujące się dobrą wartością odżywczą. Dodatkowo mają mniej tłuszczu, gdyż ich proces smażenia trwa jedynie 30-40 sekund, a w domu można odgrzać je w piekarniku bez dodatku oleju. Dostępność metody IQF – szybkiego, indywidualnego mrożenia sprawia, że produkty zachowują świeżość i jakość po rozmrożeniu  – dodaje.

Co ciekawe, to młodsi konsumenci mają bardziej przychylny stosunek do gotowych dań mrożonych. W grupie wiekowej 60+ natrafiamy bowiem na stosunkowo największy sceptycyzm odnośnie tego typu dań. Nie korzysta z nich blisko jedna trzecia seniorów (31,8 proc.). Być może z tego powodu spożycie mrożonych produktów w Polsce wciąż pozostaje niższe, niż na zachodzie Europy, jednak sukcesywnie wzrasta m.in. za sprawą millenialsów. Jak zauważają autorzy ubiegłorocznego raportu ResearchAndMarkets.com na temat światowego rynku mrożonek – to pokolenie jest gotowe do eksperymentowania i inwestowania w nowe produkty, oczekując równolegle ich wygody i łatwości w użyciu. Analitycy portalu prognozują, że segment produktów gotowych na rynku mrożonek w najbliższych latach będzie rósł o 2,5 – 4 proc. rocznie.

Badanie preferencji żywieniowych Polaków zostało przeprowadzone na zlecenie SuperDrob S.A. przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat metodą CATI na reprezentatywnej, ogólnopolskiej grupie 1000 osób. Badanie zrealizowano w pierwszej połowie stycznia 2021 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SuperDrob RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    mrożone dania gotowe RSS ALERT    /    Milenialsi RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!