Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

SuperDrob: Trendy wegetariańskie nie zachwieją spożyciem mięsa

- Wśród całego wyboru mięs kurczak wydaje się najlepszy. Ma najmniej tłuszczu, jest najłatwiejszy w przygotowaniu. Tak więc nie wydaje mi się żeby trendy wegetariańskie zachwiały spożyciem mięsa w przewidywalnej dla nas przyszłości - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Kowalewski, członek zarządu ds. strategii i rozwoju w firmie SuperDrob.

SuperDrob: Trendy wegetariańskie nie zachwieją spożyciem mięsa
Moda na wegetarianizm nie zachwieje kondycją globalnych firm mięsnych - ocenia Jarosław Kowalewski, członek zarządu SuperDrobu, fot. za linkedin

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 13-02-2020, 13:29

Jarosława Kowalewskiego zapytaliśmy o to czy moda na wegetarianizm i niejedzenie mięsa w dłuższej perspektywie może być zagrożeniem dla takich firm jak SuperDrob.

- Zmiany przyzwyczajeń jedzeniowych Polaków widzimy od lat. Coraz większa świadomość, wraz z rozwojem cywilizacyjnym i zwiększaniem się zamożności kraju, powoduje, że konsument ma dostęp do lepszych produktów i zaczyna je wybierać. Czasami idzie za tym zdrowy rozsądek, np. jemy rzeczy mniej tłuste i lepszej jakości, a czasami są to trendy typu rezygnacja z mięsa. To nie jest kwestia ostatnich 12 miesięcy. Trendy zmieniają się cały czas i na pewno kształtują rynek - ocenia.

Kowalewski zaznacza jednak, że SuperDrob nie jest lokalnym producentem, przez co spadek spożycia mięsa w Polsce np. o 0,5 kg nie będzie mocno odczuwalny dla spółki.

- Mamy dostęp do rynków, gdzie produkcja i spożycie mięsa rosną, bo przybywa ludzi. Tak więc nawet jeśli lokalnie następuje odwracanie się od jakichś produktów, globalnie jeszcze przez długi czas nie będzie to zauważalne - dodaje.

W ocenie członka zarządu SuperDrobu aktualne trendy na rynku mięsa są korzystne dla branży drobiarskiej.

- Wśród całego wyboru mięs kurczak wydaje się najlepszy. Ma najmniej tłuszczu, jest najłatwiejszy w przygotowaniu. Tak więc nie wydaje mi się żeby trendy wegetariańskie zachwiały spożyciem mięsa w przewidywalnej dla nas przyszłości - dodaje.

Kowalewski wskazał, że choć SuperDrob obserwuje rynek produktów wegetariańskich i zamienników mięsa, na razie nie planuje wchodzić w tę kategorię.

- Przez ostatnie dwa lata skupiliśmy się na dostarczeniu produktu premium, który też odpowiada na pewne trendy rynkowe. Kurczak Sielski to odpowiedź na zapotrzebowanie na produkt lepszy, z dodatkowymi walorami. Tak więc staramy się odpowiadać na trendy i obserwujemy rynek produktów wegetariańskich - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jarosław Kowalewski RSS ALERT    /    SuperDrob RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2020 RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • branżowiec 2020-02-15 12:17:14
    'SuperDrob: Trendy wegetariańskie nie zachwieją' a KFC Burger King Sokołów itd , Beyond Meat i inne firmy prężnie inwestują i rozwijają nowy rynek hehehe. A za kilkanaście miesięcy prezes będzie płakał "ale jak to , przecież wy macie jeść mięso". Plasterki mięsa rozdawane na moście w wawie i inne idiotyczne kampanie nie przejdą. Nie oferujecie ż a d n e j jakości.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!